La amelanxir es un jenera de sirca 20 spesies de arboretas e arbores peti con folias caduca de la familia de la rosa. Lo es nativa a la rejiones temperada de la emisfero norde. Lo es la plu diversa en America Norde, spesial en SUA norde-este e Canada sude-este, e a min un spesie es nativa a cada stato de la SUA estra Hawaii, e a cada provinse de Canada. Du spesies aveni en Asia, e un en Europa.

La flores de la amelanxir
La bacas de la amelanxir

La fruta de alga spesies es eselente per come cru, con un sabor simil a un vasinia, asentuada par la sabor amandin de la semes. La fruta es colieda local per tortes e jalea. Lo es colieda comersial en Saskatoon, Canada. La nom de la site es de la parola cri per la amelanxir. Un varia de la comeda de la americanes orijinal nomida pemican ia es saborida par la bacas en combina con carne taliada e secida e gras, usada spesial per viajas longa.

La lenio es brun, dur, con pelo strata, e pesosa. La cor de la tronco es brun-rojin, e la lenio media es plu pal en color. Los pote es usada per manicos per utiles e per canas de pexa. Americanes orijinal ia usa lo per ases de flexas. Membros de la tribu de rio Pit ia usa la lenio per crea un tipo de armur, fabricante lo como un roba pesosa o un corseto per usa en combata.

Le nom « amélanchier » est dérivé de son fruit comestible, l’amélanche, nom féminin issu de l’occitan amalenca, lui-même remontant au gaulois aballo « pomme » avec suffixe diminutif germanique -ing

La nom "amelanxier" es derivada de la fruta amalenca en provensal, cual es derivada de galo aballo (poma) con la sufisa diminuinte germanica -ing.