Aristotele (elinica antica: Ἀριστοτέλης) (384–322 aec) ia es un filosofiste e erudita jeneral, un studiante de Platon e la instruor de Alexandro la Grande. Sua scrives ia covre multe sujetos, incluinte fisica, metafisica, poesia, teatro, musica, lojica, retorica, linguistica, politica, governa, etica, biolojia e zolojia. Con Platon e Socrate (la instruor de Platon), Aristotele es un de fundores xef de filosofia ueste. Sua scrives ia es la primas cual ia crea un sistem completa de filosofia en Europa.

Aristotele

Vive edita

La padre de Aristotele, Nicomaco, ia es la dotor medical de la re Aminta de Macedonia. De la anios 18 a 37, Aristotele ia vive en Atina, como studiante de Plato.

Con 18 anios, el ia vade a Atina per continua sua educa en la Academia de Plato. El ia resta en la academia per 20 anios, abandonante lo a pos la mori de Plato en 347 aec. A pos el ia viaja con Xenocrate a Anatolia. En Asia, Aristotele ia viaja con Teofrasto a la isola de Lesbos, do ia rexerca sur botanica e zolojia de la isola. A pos la mori de Hermia, Aristotele ia es invitada par Filipo 2 de Macedonia per deveni la ensenior privata de sua fio Alexandro la grande en 343 aec.

Vide ance edita