Cabinda
Tchiowa
Cidade de Cabinda

Pais Angola
Rejion Provinse Cabinda
Area 1 823 km²
Popla 598 210 ab. (2014)
Densia 330 abitores/km²

Cabinda (en lingua kongo Tsiowa) es un site locada en la provinse Cabinda. La domina de Angola es disputada par la Republica de Cabinda. La munisipa de Cabinda covre 1 823 km2 e ia ave 598 210 abitores en 2014. Par causa de sua petrolio, lo es la porto xef de petrolio de Angola.

Istoria edita

La site ia es fundida par la portugeses como un porto per la comersia de sclavos.

Jeografia edita

Cabinda es locada en la costa de la Mar Atlantica en la sude de la provinse de Cabinda, en la riva direta de la Rio Bele. Lo es 56 cilometres a norde de Moanda (RDC), 70 cilometres a norde de la estuario de la Rio Congo e 137 cilometres a sude de Pointe-Noire (RC).

Distritos edita

La site de Cabinda es divideda en 3 distritos o comunas:

  • Cabinda, la seja de la site, con la 88,6% de la abitores
  • Malembo, con la 3,1%
  • Tando-Zinze, con la 8.3%

Economia edita

On ave reservas de petrolio costal prosima.

Cultur edita

La popla de la site ave un cultur strana, con costumes spesial, de sua forma de vesti e come asta sua rituos tradisional, xef o xicumbe e la rituos de la bacamas de la Tchizo, un grupo ritual tradisional cual permete la interata entre la popla vivente e la spiritos oculta de la dios e la asendentes, tal securinte un reconsilia entre la morida e la viventes.

Lingua edita

Ibinda, un lingua bantu, es la lingua xef de la site e la provinse de Cabinda. La portuges, la lingua ofisial de Angola, ance es parlada, ma xef como lingua manejal. Car Cabinda ia es colonida plu tarda (sentenio 19 tarda) par Portugal comparada con Angola, la lingua no es multe parlada an si la numero de parlores es cresente rapida.