La defende personal (o autodefende) es un disiplina per para un ataca fisical contra un person. La tecnicas de defende personal ia es derivada de la artes militar tradisional, ajustada e perfetida afin persones comun pote usa los per defende se mesmas en sua vive normal.

Autodefende en Berlin, 1924

En defende personal on usa tecnicas esata e on atenta evita moves complicada. Xef on usa blocis, retenis, e levieris per domina sua oposor en la modo la plu rapida posable, reduinte la tempo de combato per evita riscas e per vinse cualce diferes fisical. La defende par manos nuda pote es completida par armas propre o nonpropre, o coteles, o fusiles, o cualce cosa prosima en la momento de la ataca.

Spesie sivil edita

En la spesie sivil de defende personal, on atenta domina sua atacor en un modo secura, sin provoca tro multe feris. Esta dona un encarga sivil a la atas de defende pos cuando on ia traversa la limitas de la defende legalida. La defende personal es fundida en alga sportes o artes militar como judo, aicido, e carate.

La carater xef de la defende personal es la evita de fortia, an cuando, comun, la atacores ta es persones de dimensiones plu grande o con musculos plu forte ca los de la defendor. Per esta razona, la tecnicas fundal es la colpas unica cual on fa par un parte spesifada de sua corpo, como par la palmas, la juntas de ditos, la jenos, o la ditos, a partes mol de la corpo de la atacor. Tecnicas plu profesal inclui tipos variosa de colpas de pede, e desecuilibras e restrinjes (usada par polises o en sportes como karate).

Spesie militar edita

En la spesie militar on usa tecnicas cual es plu capas de feri o mata, incluinte armas.