La diretos de femes es la diretos e meritas declarada per femes e enfantes fema tra la mundo, e ia formi la funda per la promove per diretos de femes en la sentenio 19 e la promove femiste en la sentenio 20. En alga nasiones, esta diretos ia es instituida e suportada par lege, costum local, e condui, ma en otras los es iniorada e supresada. Los difere de idea jeneral de diretos umana car lo esiste un prejudi istorial e tradisional contra la diretos per femes, e pro los per omes.

Consernas comun asosiada con diretos de femes inclui la direto per la autonomia de la corpo, per la libre de viole sesal, per la vota, per la teni de ofisias publica, per la entra en contratas legal, per la ave de diretos egal en lege familial, per la labora, per salarios e paia egal a los de omes, per diretos de reprodui, per la posese de propria, e per educa.

La grado de respeta, libria, e egalia cual pote es espetada par femes varia multe par situas unica (pe la fem con un sposo violente, contra la fem con un sposo bon), par la cultur tradisional (pe un sosia cual demanda obedi de femes, contra un cual vide femes como autonom), e par la leges de un stato (pe vive en un nasion sin leges contra la egalia de femes, contra un cual vide femes e omes como egal su la lege).

Car femes es nesesada per la esiste e survive de cualce sosia, los ia ave a min un grado de diretos. Nonfortunosa, la diferes de grandia e fortia entre omes e femes, e la limitas creada par ensinta, pare, e la cura de enfantes, pone femes en un rol plu afetable par la desiras de omes. En la caso de un tribu o stato, esta diferes pote es normalida en tradisiones e leges.

An si la maltrata de femes es e ia es cuasi universal, la crese de la estende e potias de sosia de la eda antica a aora crese ance la cuantia de maltrata. Nota ce maltrata jeneral ia diminui tra la edas, no sentenio pote prosima la cuantia de tota varias de viole. La espera de la plu de persones en la mundo es ce nos va continua boni la trata de femes e otras en la futur.