Egipte en la eda de bronze

En Egipte antica, la eda de bronze ia comensa en la periodo protodinastial (sirca 3150 aec). Seguente direta la uni de Egipte basa e alta es la periodo dinastial temprana e de sua eda de bronze. Lo inclui la dinastias prima de du, estendeda a sirca 2686 aec, o la comensa de la Rena Vea. En la dinastia prima, la capital ia move de Abidos a Memfis con un Egipte unida renada par un dio-re egiptian. Abidos ia resta la pais santa major en la sude. La cualias alta de la sivilia de Egipte antica, como arte, arciteta, e multe aspetas de relijio, ia formi en esta periodo. Memfis en la eda de bronze temprana ia es la site la plu grande de la eda. La Rena Vea es la nom donada a la periodo en la milenio tre aec cuando Egipte ia ateni sua culmina prima de sivilia.

Un miror de bronze con un fem a la basa, dinastia 18 (1540-1296)
Un leon-sfinje de Tutmose 3, 1479-1425 aec

La periodo prima de transita, comun descriveda como un periodo oscur en la istoria de Egipte antica, estende sirca sento anios pos la fini de la Rena Vea de sirca 2181 a 2055 aec. Poca evidentes monumental survive de esta periodo. Ma lo ia es un eda dinamical cuando la rena de Egipte ia es divideda entre du potias competente: Heracleopolis en Egipte basa, e Tebes en Egipte alta. Esta du ta veni ultima en desacorda, con la res de tebes concista la norde, resultante en la reuni de Egipte su sola un re en la parte du de la dinastia 11.

La Rena Media de Egipte ia dura de 2055 a 1650 aec. En esta periodo, la culta funeral de Osiris ia leva per domina la relijio popular de Egipte. La periodo ia ave du fases: la dinastia 11, cual ia rena de Tebes, e la dinastia 12 e 13, sentrida en el-Lisht.

En la periodo du de transita, Egipte antica ia cade en desordina per la ves du, entre la fini de la Rena Media e la comensa de la Rena Nova. Lo es conoseda xef per la rena de la Hicsos, renante en la dinastia 15 e 16. La Hicsos ia apare prima en la dinastia 11, ia comensa sua leva a potia en la dinastia 15, e ia emerje de la transita controlante Avaris e la Delta de la Nilo. A la dinastia 15, los ia rena Egipte basa, e los ia es espulsada a la fini de la dinastia 17.

En la eda de bronze tarde, la Rena Nova de Egipte, ance conoseda como la Impero Egiptian, ia dura de la sentenio 16 a la 11 aec. La Rena Nova ia segue la periodo du de transita e ia es segueda par la period tre de transita. Lo ia es la eda la plu rica e ia marca la culmina de la potia de Egipte. La Rena Nova plu tarde, pe la dinastias 19 e 20 (1292 - 1069 aec) es ance conoseda como la periodo de Rameses, per la 11 faraones cual ave acel nom.