Gustav Fechner ia nase 1 april 1801. Sua padre, un pastor de un vileta, ia mori temprana en la enfantia de Gustav, donce el, con sua madre e frate, ia vade per abita con sua tio. En 1817, con 16 anios, el ia vade a via per studia medica a la Universia de Leipzig (Weber ia es plu interesada par ensenia). El ia reseta sua diploma de dotor medical en 1822 con 21 anios.

Gustav Fechner

Ma sua interesas ia move a fisica e matematica, e el ia gania sua mone par ensenia privata, tradui, e a veses dona lesones. Pos scrive un paper sinifiante sur eletrica en 1831, el ia es invitada per deveni un profesor de fisica a Leipzig. Ala, el ia deveni ami con un cuantia de persones, incluinte Wilhelm Wundt, e sua interesas ia move denova, esta ves a psicolojia, spesial vide.

En 1840, el ia sufri un crise mental e ia debe resinia sua posto como la resulta de depresa sever. A sua plu mal, el ia resta en sua salas solitar, evitante lus, cual ia feri sua oios, e an ia pinta sua sala negra. Cuando el reposa en sua leto un matina, 22 otobre 1850, el ia reali subita ce lo ia es vera posible per lia la mundo fisical e mesurable con la mundo mental, suposada como nonabri a investiga siensal! Cuando sua problem ia boni, el ia reveni a scrive e esperimenta, usante se mesma como un sujeto.

Como multe otras de sua eda, el ia trova la duple-aspetisme de Spinoza convinsente e trova en panspicisme un cosa simil a un relijio personal. Su la nometa Dr Mises, el ia scrive alga satiras sur medica e filosofia. Ma el ia usa lo ance pe comunica, tipal en un modo comica, sua perspetiva spirital. Como un panpsiciste, el ia crede ce tota natur ia es vivente e capas de consensa de un grado o un otra. An la planeta mesma, el ia crede, ave un spirito. El ia nomi esta vista la vista de la dia, e oposada lo a la vista de note de materialisme.

El ia sujesta ce nosa vive aveni en tre pasos: la vive fetal, la vive comun, e la vive pos mori. Cuando nos mori, nos spirito ta junta con otra spiritos como parte de un spirito suprema.

Lo ia es duple-aspetisme cual ia condui el a studia (e nomi) psicofisica, cual el ia defini como la studia de la relatas sistemal entre avenis fisical e mental. En 1860, el culmina sua carera par publici "La elementos de psicofisica".

En esta libro, el ia introdui un espresa matematical de la lege de Weber. La espresa pare como esta:

*R/R = k

cual sinifia ce la i de la cambia minima en un stimula detetable (*R) a la fortia de la stimula (R) es un constante (k). (R es per la deutx Reiz, cual sinifia stimula.) O:

S = k log R

en cual S es la sensa esperiada.

Fechner ia mori 28 novembre 1887.

Cual Weber e Fechner ia mostra es cual fa ce los es multe plu sinifiante ca sola la lege de Weber es ce avenis psicolojial ia es vera liada a avenis fisical e mesurable en un modo sistemal, cual tota ia crede es nonposible. Psicolojia pote es un siensa!

La inova du de cuantia ia es la mesura de alga cosa multe plu complicada, e multe plu psicolojial: intelijentia. Nos debe onora du mentes grande: Francis Galton en England, e Alfred Binet en Frans.