HeLa es un tipo de selula en un linia de selulas nonmortal usada en rexerca siensal. Lo es la plu vea e la plu comun usada linia de selulas umana. La linia ia es derivada de selulas de canser de la colo de utero. Esta selulas ia es prendeda de la pasiente, Henrietta Lacks, ci ia mori de la canser a 4 otobre 1851. A acel tempo, on no nesesa oteni un permete de la person, cual no ia es un pratica comun. La nom de la linia es de la nom de la pasiente: Henrietta Lacks.

Selulas HeLa, tinjeda

La biolojiste de selulas, George Otto Gey, ia estrae la selulas a 8 Febrero 1951, e ia descovre ce la selulas pote es mantenida vivente. Los revela ce los ia es natural "nonmortal", pd los no mori pos un numbero fisada de divides (pd senese selulal). Donce, los pote es usada per multe esperimentes medical - si la selulas ia mori en la rexerca, los pote es desprendeda e la esperimente atentada denova con selulas fresca de la cultur. Esta ia es un vantaje enorme per rexerca medical e biolojial.

La crese stable de HeLa ia capasi ce un rexercor a la hospital de la Universia de Minnesota pote cultiva susedosa la viro de polio, cual alora capasi la developa de un vasina. A 1952, Jonas Salk ia developa la vasina per polio. Per esamina la vasina, la selulas ia comensa es fabrica en masa.