Georg Wilhelm Friedrich Hegel

(Redirijeda de Hegel)

Georg Wilhelm Friedrich Hegel (* 27 agosto 1770 en Stuttgart, Deutxland; † 14 novembre 1831 en Berlin, Deutxland) ia es un filosofiste importante e un person sentral de la idealisme deutx.

Georg Wilhelm Friedrich Hegel

La sistem de Hegel es un de la plu complicadas de la istoria de filosofia. La obra "Fenomenolojia de la mente" es un de la plu importante de la filosofia.

La filosofia de Hegel inclui la metodo de la dialetica. Lo ia ave influe grande a la developa de la marxisme, cual usa un varia materialiste de dialetica.

La cualia xef de la sistem de la Hegel ia es la pensa dialetal. La prinsipe fundal ia es la frase "La tota es la vera". Esta veria intera reali tra verias partal contradisente, cual crea tra sintese un veria de un nivel plu alta, cual es ance un parte de un contradise nova. La contradise fundal es entre idea e natur, cual sintese a la conseta de la mente. La mente deveni consensa de sua idea propre tra formi la natur (tra labora) e se mesma (tra politica, arte, relijio, e filosofia). Razona, veria, e consensia ia reali se en un prosede istorial.