La psicolojiste ci ia atenta prima studia asosia siensal ia es Hermann Ebbinghaus.

Ebbinghaus

Hermann Ebbinghaus ia nase a 23 janero 1850, en Barmen, Deutxland. Sua padre ia es un mercator rica, ci ia coraji sua fio per studia. Hermann ia atenda la Universia de Halle e la Universia de Berlin, e ia reseta sua diploma dotoral de la Universia de Bonn en 1873. Cuando viaja tra Europa, el ia vide un copia de "Elementos de psicofisica" par Fechner, cual ia influe el per studia psicolojia.

Ebbinghaus ia comensa sua rexerca a sua casa en Berlin, e ia publici un libro nomida "Sur memoria: un investiga en psicolojia esperimental" en 1885. Sua rexerca ia envolve la memori de silabas sin sinifias, cual es composada de un consonante, un vocal, e un otra consonante. El ta eleje 12 parolas, e alora atenta memori la lista. El ia recorda la cuantia de atentas nesesada, e la efetos de varias como la reaprende de listas vea, o si la silabas sujeste un sinifia. La resultas ia es confirmada e es ancora valida oji.

El ia scrive ance la article prima sur la esamina de intelijentia de enfantes en scola, e ia crea un esamina de completa un frase cual ia deveni un parte de la esamina Binet-Simon. El ia ance publici testos sur psicolojia en 1897 e 1902 cual ia es popular per multe anios. Ebbinghaus ia mori en 1909, un asendente clar per la promove cognisial de oji.

La leges de asosia ta continua ave un influe potiosa en psicolojia. La conduistes ia foca sur asosias de stimula-stimula e stimula-responde. La psicolojistes de Gestalt ia developa la asosias variosa los ia nomi la leges de Prägnanz. Entre la psicolojistes cognisial, on ave teorias variosa de asosia semantica. E la psicolojistes fisiolojial parla sur la funda neurolojial per asosia. La idea par es con nos permane. Ma alora, como la filosofistes elinica e medieval ia sabe, asosia es sola un descrive simple de un aveni comun.