istoria de Sisilia ia es influeda par multe etnicos. Lo ia vide Sisilia controlada par potias esterna (Roma, vandales, ostrogotos, bizantianes e muslimes) ma ia ave ance periodos de nondepende. La rena ia es fundida en 1130 par Roger 2, parteninte a la familia sisilian-normande de Hauteville. En esta periodo, Sisilia ia es rica e political potiosa, deveninte un de la statos la plu rica de Europa. Como resulta de la pasa de rena, la rena ia pasa a la dinastia Hohenstaufen. A fini de la sentenio 13, con la Gera de la Preas de Sera Sisilian entre la dinastias de Anjou e de Aragon, la isola ia pasa a Aragon. En la sentenios seguente, la rena ia entra a un uni personal con la coronas borbon e espaniol, an tal conservante sua nondepende asta 1816. An si lo es oji un rejion autonom de Italia, lo ave sua propre cultur.

Templo de la Acorda, Agrigento.

Sisilia es la rejion plu grande de Italia e la isola plu grande en la Mediteraneo. Sua loca sentral en sua recursos natural ia garantia ce lo ia es considerada un loca stratejial esensal par causa de sua importa en la rutas de comersia mediteranean. Per dise, con Cicero e al-Idrisi descrivente en ordina Siracusa e Palermo como la sites plu grande e bela de la mundo elinica e de la eda medieval.

La istoria economial de Sisilia campanial ia foca en sua "economia de cultiveria grande" causada par la sentralia de proprias grande (orijinal feudal) usada per cultiva sereales e eleva de animales cual ia developa en la sentenio 14 e ia continua asta la gera mundal du.

A veses, la isola ia es en la sentro de sivilias importante, a otra tempos lo ia no es plu ca un vila provinsal colonial.