La istoria de Sveria comensa en la sentenio 9 con la apare de la testos scriveda prima. La periodo entre 793 e 1066 en Scandinavia es nomida la eda vicing. En la sentenio 11 e 12, Sveria ia deveni gradal un rena unida cristian cual plu tarda ia inclui lo ce oji es Suomi. En la eda medieval temprana, la stato svensce ia estende per controla Norrland e Suomi. La stato svensce moderna ia nase con la Uni de Kalmar en 1397 e pe la uni de la pais par la re Gustav Vasa en la sentenio 16. Vasa ia luta per un Sveria nondependente e ia rompe con la papia, instituinte la luteranisme en Sveria. En la En la sentenio 17, Sveria ia estende sua teritorios per crea la Impero Svensce. Multe de la teritorios ia debe es sededa en la sentenio 18.

En la sentenio 17, a pos gania geras contra Danmarc, Rusia e Polsca, Sveria ia emerji como un grande potia prendente controla direta de la rejion baltica. La rol de Sveria en la Gera de tre-des anios ia determina la ecuilibra political como ance relijial de potia en Europa. La rusces ia gania la gera contra Sveria n 1709, caturante la plu parte de la armada svensce e ajuntante Esti e Livonia svensce.

Renas prima edita

En la sentenio 9 la cristiani de la svensces ia comensa, e en areas como Götland e Svealand la renas prima ia apare.

Uni edita

En la sentenio 12, Sveria ia deveni un rena cristian unida incluinte ance Suomi, cual ia es disputada con la Republica de Novgorod.