Lietuva

un pais en Europa
Republica de Lietuva
Lietuvos Respublika
Informa jeneral
Capital: Vilnius
Lingua ofisial: Lietuvisce
Dirije
Governa:
- Xef de stato: Gitanas Nausėda
- Xef de governa: Ingrida Šimonytė
Otras
Area: 65,300 km²
Popla: 2,853,500
Densia: 43
PIB:
Mone: Euro
Zona de ora: EET (UTC+2)
Numero de telefon: +370
Interede: .lt

Lietuva (ofisial la Republica de Lietuva) es un pais en la rejion baltica de Europa norde. Un de la tre statos baltica, lo es situada longo la costa sude-este de la Mar Baltica, a este de Sveria e Danmarc. Lo es bordada par Latvia a la norde, Bielarus a la este e sude, Polsca a la sude, e Oblast Caliningrad (un esclave rusce) a la sude-ueste.

Lo ave un popla estimada de 2,8 milion persones en 2017, e sua capital e site la plu grande es Vilnius. Lietuvisces es un popla baltica. La lingua ofisial, lietuvisce, como ance latvisce, es un de sola du linguas vivente en la ramo baltica de la familia de linguas indoeuropean.

Tra sentenios, la costas sude-este de la Mar Baltica ia es abitada par tribus baltica diversa. En la desenio de 1230, la teras lietuvisce ia es unida par Mindaugas, la Re de Lietuva, e la stato lietuvisce prima unida (la Rena de Lietuva) ia es creada a 6 julio 1253. En la sentenio 14, la Duxia Grande de Lietuva ia es la pais la plu grande en Europa; la areas presente de Lietuva, Bielarus, Ucraina e partes de Polsca e Rusia ia es sua teritorios. Par la Uni Lublin de 1569, Lietuva e Polsca ia formi voleda un uni de du statos, la Comunia Polsce-Lietuvisce. La Comunia ia dura tra plu ca du sentenios, asta cuando paises visina ia desasembla sistemosa lo de 1772 a 1795, con ce la Impero Rusce ia propri la plu de la teritorio de Lietuva.

Cuando la Gera Mundal Prima ia prosimi a sua fini, la Ata de Autonomia de Lietuva ia es suscriveda a 16 febrero 1918, declarante la fundi de la Republica de Lietuva moderna. En la media de la Gera Mundal Du, Lietuva ia es prima ocupada par la Uni Soviet e, a pos, par Deutxland Nazi. Cuando la Gera Mundal Du ia prosimi a sua fini e la deutxes ia retira se, Lietuva ia deveni la republica soviet prima cual ia declara sua autonomia, causante la restora de un Stato de Lietuva nondependente.

Lietuva es un membro de la Uni European, la Consilio de Europa, la Eurozona, la Acorda Schengen e OTAN. Lo es ance un membro de la Banco Nordica de Investi, e un parte de la coopera nordica-baltica de paises de Europa norde. La Indise de Developa Umana de la NU lista Lietuva como un pais de "developa umana multe alta". Lietuva ia es entre la economias la plu rapida cresente en la Uni European e es la numero 21 de mundo en la indise de fasilia de comersia.

Sua area es sirca 65 200 cilometres cuadrida.