La mesolitica (de elinica μέσος, "media", e λίθος, "petra") es la periodo arceolojia de la emisfera este entre la paleolitica e la neolitica. La mesolitica ave estendes de tempo diferente en partes diferente de Eurasia. Lo refere a la periodo final de la cultures de la xasores-coliores en Europa e Asia ueste, entre la fini de la glasia masima final e la revolui neolitica. en Europa, lo estende de sirca 15,000 a 5,000 ante aora; en Asia sude-ueste, sirca 20,000 a 8,000 aa. La terma es usada min per areas plu este, e no per areas estra Eurasia e Africa norde.

Un campo per xasores como usada sirca 7000 aec
Du sceletos de femes de entre 25 e 35 anios, datida entre 6740 e 5680 aa, ce ci ambos ia mori violente. Trovada a Teviec, Frans en 1938

La tipo de cultur asosiada con la mesolitica varia entre areas, ma es asosiada con un descrese en la xasa par grupos de animales grande, e un crese en un modo de vive plu vasta de la xasores-cultivores, e la developa de utiles e armas plu sofisticada e tipal min grande ca la corespondentes plu simple e pesosa tipal de la paleolitica. Dependente de la rejion, alga usa de seramicas e stofas pote es trovada en locas de la mesolitica, ma indicas jeneral de cultiva es videda como marcas de traversa a la neolitica. La vilas plu permanente tende es prosima a la mar o rios o lagos plu interna, furninte un fonte bon de comedas. Sosias mesolitica no es videda como multe complicada, e enteras es alga simple; par contrasta, colinas grande de enteras es un marca de la neolitica.