Monaco

un pais en Europa
Prinsia de Monaco
Principauté de Monaco
Informa jeneral
Capital:
Lingua ofisial:
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: km²
Popla:
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Monaco (ofisial la Prinsia de Monaco, Principatu de Múnegu en monaces, la dialeto local) es un pais e microstato locada a la Costa Azul en Europa ueste. Lo es bordada par Frans a tre lados, e la otra lado borda la Mar Mediteraneo. Lo ave un area de 2,02 km² e un popla de sirca 38 400 persones longo la conta de 2016. Con 19 009 abitores per km², lo es la pais du de la plu petis e la numero du de la plu densa poplada en la mundo. Monaco ave un borda teral de 5,47 km, un costa de 3,83 km e un largia cual varia entre 1700 e 349 m.

La punto la plu alta en la pais es un rueta streta, nomida Chemin des Révoires, sur la inclina de Monte Agel en la rejion Les Révoires, cual es a 161 metres supra nivel de mar. La cuatri la plu poplada de Monaco es Monte Carlo, e la garda la plu poplada es Larvotto/Bas Moulins. Par reprende de tera, Monaco ia crese sua area par 20%: en 2005, la area ia es mera 1,974 km². Monaco es conoseda como un jueria per persones rica e famosa, par causa de sua leges de imposta. En 2014, on ia nota ce sirca 30% de la popla es milionores, plu ca en Zürich o Genève.

Monaco es un prinsia governada su un spesie de monarcia constitual, con Prinse Albert 2 como xef de stato. An si el es un monarca constitual, el ave un potia political enorme. La Casa Grimaldi rena ja Monaco con interompes corta de pos 1297. La lingua ofisial es franses, ma monaces, italian e engles es vasta parlada e comprendeda. La autonomia de la stato ia es reconoseda ofisial par la Trata Francomonacan de 1861, e Monaco ia deveni un membro plen votante de la Nasiones Unida en 1993. An con sua autonomia e sua propre politica esterna, la defende de Monaco es un encarga de Frans. Ma Monaco manteni du unias militar peti.

La developa economial de Monaco ia es speronida en la tarda de la sentenio 19 par la abri de la casino prima de la pais, Monte Carlo, e un lia ferovial a Paris. Pos alora, sua clima temperada, sua vistas bela e sua aposterias ia contribui a la reputa de la prinsia como un destina per turistes e un sentro de recrea per persones rica.

En anios plu resente, Monaco ia deveni un sentro major de bancos e ia atenta diversi sua economia a servis e industrias peti e noncontaminante de valua grande. La stato ave no imposta de revenu e impostas basa de comersia, e es bon conoseda como un paradiso finansial. Lo es ance la ospitor de la Premio Grande de Monaco, un corsa de autos anial sur curso de stradas, un de la Premios Grande orijinal de Formula Un.

Monaco no es formal un parte de la Uni European, ma lo partisipa en alga de la politicas, incluinte impostas de duana e controlas de frontera. Par causa de sua relata con Frans, Monaco usa la euro como sua sola mone; ante esta, lo ia usa la franc monaces. Lo ia junta se a la Consilio de Europa en 2004. Lo es un membro de la Organiza Internasional de Francofonia.