La monarcia roman (en latina: Regnum Romanum) ia es la forma prima de governa political de la site-stato Roma, de sua fundi a 21 april 753 aec asta la fini de la monarcia en 509 aec, cuando la re ultima, Tarcinio la Orgulosa, ia institui la Republica Roman.

Roma en la momento de sua fundi.

Res edita

Romulo ia es la re prima de Roma e la fundor de la site. Pos cuando la governa de Alba ia es donada a Numitor, Romulo e Remo ia deside construi un site en la loca do los ia es lasada. En 753 aec, Romulo ia comensa construi la site sur la colina Palatino. Pos la defeta de Remo, Romulo ia deveni la sola renor. Sua ata prima ia es forti la Palatino. El ia permete ce omes de tota clases veni a Roma como sitizanes, incluinte sclavos. Romulo ia clama sua popla e reuni lo en un consilio do el ia dona a los un colie de leges.

Per oteni sposas, Romulo ia invita la tribus visina a un festa en Roma do la femes nonsposida ia es saisida (la Saisi de la Sabinas). Pos un gera con la sabinas, Romulo ia comparti la titulo de re con la re de la sabinas, Tito Tatio.

Romulo ia eleje 100 de la omes la plu nobil per formi la senato roman como un consilio per avisa la re. El ia ensirca se con un stato grande e ia clama des-du lictores a servi el. El ia nomi los patres e sua desendentes ia es la patricianes. El ia crea ance tre divides de equites nomida centurias: Ramnes (romanes), Tities (per la re sabin) and Luceres (etrusca). El ia divide ance la popla en 30 curias, nomida per la 30 sabinas ci ia para la gera entre Romulo e Tatio. La curias ia formi la unia per vota de la Comitia Curiata.