Mongol
Informa jeneral
Capital: Ulan Bator
Lingua ofisial: Mongol
Dirije
Governa:
- Xef de stato: Khaltmaagiin Battulga
- Xef de governa: Luvsannamsrain Oyun-Erdene
Otras
Area: 1 566 000 km²
Popla: 3 353 470 (2020)
Densia: 2,07
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Mongol es un pais sin costa en Asia. Sua area coresponde aprosima a la teritorio istorial de Mongol Esterna, e acel nom es usada a veses per refere a la Republica de la Popla Mongol. Lo es situada entre Jonguo a la sude e Rusia a la norde. An si lo no ave un frontera con Cazacstan, Mongol es separada de lo par sola 36,76 cilometres.

Con area de 1 564 116 cilometres cuadrida, Mongol es la pais 18 de la plu grandes de mundo par masa de tera. Lo ave un popla de sirca tre milion persones. Lo es ance la numero du de la paises la plu grande sin costa (pos Cazacstan) e la pais la plu grande sin costa cual no ave un frontera con un mar fermida. La pais no conteni multe tera cultivable, car multe de lo es covreda par stepes erbosa, con montes a la norde e ueste e la Deserto Gobi a la sude. Sirca 40–45% de la popla de la pais abita en Ulaanbataar, la capital e site la plu grande.

La cultur de cavalos es ancora multe importante. La majoria de la popla es budistes. La popla nonrelijiosa es la grupo du de la plu grandes. Islam es la relijio xef entre cazaces etnical. La majoria de la sitadanes es etnical mongol, ma ance cazaces, tuvanes e otra minorias abita en la pais, spesial en la ueste. Mongol ia junta se a la Organiza de Comersia Mundal en 1997.

La area aora nomida Mongol ia es istorial renada par imperos nomada diversa. En 1206, Txingis Han fundis la Impero Mongol, cual ia deveni la impero la plu grande de tera continuante en istoria. Sua neto Kublai Han ia concista Jonguo e ia institui la dinastia Yuan. Pos la colasa de esta dinastia, la mongoles ia retira se a Mongol e ia recomensa sua geras partital.

En la sentenio 16, budisme bod ia comensa sperde en Mongol, plu gidada par la dinastia Qing cual ia asorbe la pais en la sentenio 17. Ja en la temprana de la desenio de 1900, cuasi un tri de la popla mas adulte ia es monces budiste. Pos la colasa de la dinastia Qing en 1911, Mongol ia declara sua autonomia de la dinastia, e en 1921 lo ia institui autonomia (par fato) de la Republica Jonguo. Corta a pos, la pais ia deveni controlada par la Uni Soviet, cual ia aida sua autonomi de Jonguo. En 1924, la Republica de la Popla Mongol ia es declarada como un stato satelitin soviet.

Pos la revoluis anticomuniste de 1989, Mongol ia fa sua propre revolui democrata en la temprana de 1990. Esta ia resulta un sistem multipartital, un constitui nova (1992) e un cambia a un economia mercatal.

La lingua major es mongol.