Un pantalon es un clase de vestes cual ia orijina probable en Asia sentral, portada de la taie o ancas a la jeno a la talo, covrente cada gamas separada (pd, no con la stofa estende supra ambos gamas como robas e faldas.

Un fem portante un jina blu, un tipo de pantalon
Un geror de la xiongnu
La geror celta sentral, portante la braccae
Un om en un pantalon cual sembla un calson, par Hieronymus Bosch
du omes de Paris, 1792
Beau Brummel
Un fema de la minerias

Elefen distingui entre pantalones, pantalas, e pantaletas. Pantalas es un parola inventada per un forma corta (tipal supra la jenos) de covres per la gamas. Esta article inclui pantalas. Pantaletas refere a un forma, ance tipal corta, cual es portada su la pantalon o pantala como vestetas. Un slip es un varia de pantaletas cual covre a min la entregamas e tipal la gluteos, ma no la gamas. Slips e pantaletas ave sua propre article.

Istoria antica edita

Pantalones ia apare en istoria recordada en la sentenio 6 aec, sur enscrives sur petras e la obras de arte de Persepoli, e con la apare de la nomadas e cavalores de Asia sentral en etnografia elinica. A esta eda, la popla irani, como la scitianes, sarmatianes, sogdianes, e bactrianes , e ance con armenianes e popla asian como la xiongnu e hunes, ia porta pantalones. Entre esta poplas, pantalones ia es posible portada par ambos sesos.

La elinicas antica ia usa la parola ἀναξυρίδες (anaxyrides) per la pantalones portada par la nasiones de la este, e σαράβαρα (sarabara) per la pantalones laxe portada par la scitianes. Ma la elinicas mesma no ia porta pantalones. Los ia vide los como riable, usante parolas como θύλακοι (thulakoi), o "saco" como jergo per la pantalones laxe de la persianes o otra popla de asia sude-ueste.

Roma en la eda republican ia vide la vestes drapeda de la cultures de la elinicas e minoanes como un sinia de sivilia, e despeta pantalones como un marca de la barbarianes. Cuando la Impero Roman ia estende ultra la basin mediteraneo, la temperatur plu calda de pantalones ia resulta en sua adota. Du tipos de pantalones ia ultima estende tra Roma: la feminalia, cual ia es alga streta e ia cade a la jeno o la sura media, e la braccae, un pantalon laxe cual ia es cluida a la talos. Ambos ia es adotada orijinal de la popla celta de Europa, an si plu familiaria con persianes e popla germanica ia crese aseta. Los ia comensa como vestes militar e alora sperde a la nonmilitar e ia es alora fabrica de un varia de materias incluinte cuoro, lana, coton, e seda.

Pantalones de desinias variosa ia es portada tra la eda medieval en Europa, spesial par omes. Pantalones laxe ia es portada en la Impero Bizantian su tunicas longa, e ia es portada par multe tribus como la tribus germanica cual ia migra a la impero ueste, como mostrada par obras de arte e restas como la vestas de la sentenio 4 trovada en la pantan de Thorsburg. Pantalones en esta periodo, jeneral nomida brais, ia varia en longia e ia es comun cluida a la fini, o an ia ave covres per la pedes afisada, an si pantalones abrida a la fini ia es ance trovada.

La eda medieval edita

Per la sentenio 8, on ave indicas de persones portante du stratos de pantalones, spesial par omes de la clase alta. La strato plu interna pote es videda como la suvestes de oji. Supra estas ia es portada pantalones de lana o lino. La stretia e longia ia varia par periodo, clase, e loca.

An si Carlo la Grande (742–814) es conoseda como porta pantalones abitual, usante la tunica bizantian sola per avenis spesial, la influe de la romanes e la esemplos de la bizantianes ia resulta en un usa cresente de tunicas longa par omes, ascondente la plu de la pantalones a su, e ultima redui los como suvestes. Como suvestes, la pantalones ia deveni plu corta o longa como la longia de la vestes esterna ia deveni plu corta o longa, e ia es ultima liada con un otra veste cual deveni la calsas.

En la sentenio 14, lo deveni comun entre omes de la clases de nobiles e cavalores per lia esta calsas nova direta a sua jaceta en loca de a sua pantalones. En la sentenio 15, la robas ia deveni plu corta e la pantalones ia fa la mesma, asta cuando los ia no es plu portda par la elites modosa ci ia junta sua calsas streta denova a sua pantalones. Esta pantalones, cual nos ta nomi calsones, ia emerji tarde en la sentenio 15, e ia atrae atende par sua entregamas cual ia es covreda par un peso liada autonom, la portaseso. La esposa de la calsas asta la taie ia acorda con la moda de la sentenio, cual ia pone denova la jaceta e la camisa, cual ia es suvestes a ante, a la esterna. Ma esta modos revelante ia es portada sola a la corte e no par la popla comun.

En Corea, pantalones ia es portada temprana. La parola per pantalones - baji - ia apare prima en istoria sirca la comensa de la sentenio 15. Omes ia porta pantalones como vestes esterna o su faldas o robas. Lo no ia es comun per femes adulte per porte los (la sokgot) sin un falda or roba covrente.

En Europa a esta tempo, lo deveni comun per separa calsas en du pesos, un de la taie a la entregama, cual es liada a la alta de la gamas, e la otra corente su lo a la pede. La calsas prima ia ateni la jeno, su cual los ia es liada, e los es videda como pantalas e distinguida de la otra calsas como vestes esterna. Per la fini de la sentenio 16, la covreseso ia es ance coseda a la pantala, cual alora ave un ala vertical o orizonal.

La eda moderna edita

En la Revolui Franses de 1789 e seguente, multe sitadanes de Frans ia adota vestes de la clase laborante, incluinte pantalones a la talo en loca de la pantalas (culottes) de la aristocratas - e donce, los nomi se la "sans-culottes". La veste nova ia difere de la moda de la aristocratas en tre modos:

  • los ia es laxe, contrastante con la pantalas cual ia es streta;
  • los ia estende a la talos, contrastante con la pantalas cual ia estende sola a la jeno per plu ca du sentenios;
  • los ia es abrida a la basa, contrastante con la pantalas cual ia es liada.

Per moderni Rusia, Tsar Peter la Grande ia comanda en 1701, ce cada omes rusce, estra eglesores e cultivores povre, ta porte pantalones.

Pantalones ia deveni la moda popular en la sentenio 19 temprana en England. La moda ia es introduida par Beau Brummell (1778-1840, un esemplor de moda e ami de prinses) per la media de la sentenio. Per esta tempo, an la pantalas ia ave basas abrida e ia es portada par xicos joven, per sportes, e en climas tropical. La pantalas tradisional ia survive como un moda per corte e ance en un forma laxe a la sura, portada per sportes ativa, e es ancora portada par cavalores (jodhpurs), juores de basebal e futbal american, e asta resente par juores de golf (decorada par texedas scotes, tartans).

Marinores ia ave un rol en la popularia de pantalones tra la mundo. En la sentenios 17 e 18, marinores ia porta pantolones laxe. Los ance sperde la porta de jinas, pantalones fabricada de denim. Estas ia deveni plu popular en la sentenio 19 tarde en la ueste american, a causa de sua ruia e dura. Los ia deveni an plu popular cuando produida en fabricerias par Levi Strauss, ci ia crea sua compania Levi Strauss and Company en 1853 en San Francisco, California.

Pantalones per femes edita

Comensante sirca la media de sentenio 19, femes a la minerias de England ia comensa porta pantalones per sua labora fatigante. Los ia porta faldas supra sua pantalones e alora enrola los asta sua taies per fasili sua labores. Esta abita ia es videda como scandalosa par la clases superior de Britan victorian.

Interese en la cultures de la mundo este ia inspira la desinior franses Paul Poiret (1879–1944) per deveni un de la prima ci desinia pantalones per femes. En 1913, Poiret ia crea pantalones laxe con gamas larga per femes, nominte los "pantalones de arem", per la customes de la baleta popular Sheherazade, scriveda par Nikolai Rimsky-Korsakov en 1888.

En la sentenio 20 temprana, volores fema e otra femes laborante comun ia porta pantalones. Fotos de la desenio de 1930 de atores Marlene Dietrich e Katharine Hepburn en pantalones ia aida es la promove de pantalones per femes. En la Gera Mundal 2, femes empleada en fabricerias or en "labora mas" en la servises de gera ia porta pantalones cuando lo ia es nesesada. Pos la gera, pantalones ia deven vestes asetable per labora en la jardin, visita la plaia, e otra pasatempos.

En Britan en la Gera Mundal 2, la divide de vestes par la governa provoca femes a porta la vestes de sua sposos, incluinte pantalones, cuando sua sposos ia servi en la militaria. Esta ia deveni plu popular e, cuando la vestes mas ia gasta, recambias ia deveni nesesada. Per la estate de 1944, la vende de pantalones per femes ia es sinco veses plu ca la anio presedente.

En multe paises, an resente, la porta de pantalones ia es nonlegal per femes: pe en Malaui asta 1994. Alga grupos relijiosa ia ance proibi esta: pe, la Eglesa de Jesus Cristo de Santas de Dias Ultima asta 2017. E alga industrias no ia permete sua empleadas fema de porta pantalones: pe, la airocompania Virgin Atlanta proibi los per sua atendentes fema asta 2019.