Stato Autonom de Samoa
Malo Saʻoloto Tutoʻatasi o Sāmoa
Independent State of Samoa
Informa jeneral
Capital: Apia
Lingua ofisial: Samoan e engles
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa: Naomi Mata'afa
Otras
Area: 2,842 km²
Popla: 194,899
Densia: 66
PIB:
Mone: Tala (WST)
Zona de ora: UTC+13:00
Numero de telefon: +685
Interede: .ws

Samoa es un pais en la Mar Pasifica.

La area es sirca 2,842 cilometres cuadrida.

La cuantia de popla, en la anio 2016, es sirca 194,899 persones.

La site capital es Apia.

La linguas major es samoan e engles.

Istoria edita

La samoanes ia orijina de poplas austronesian ci ia estende de Asia sude-este entre la anios 2500 e 1500 aec. Studias sur la popla lapita, ci ia abita en la rejion mostra ce los ia viaja entre Samoa, Fiji e Tonga.

La contatas con la europeanes ia comensa en la sentenio 18. La nederlandes Jakob Roggeveen ia es la prima european ci ia vide la isola. A pos, la esploror franses Louis Antoine de Bougainville ia ariva a la rejion.

Sola a pos la anios 1830 ia comensa la visita de la misiones anglican e de mercatores. En esta epoca, la samoanes ia deveni conoseda per es savaje e volente, e ia ataca ferose la franses, brites, deutxes e americanes. Seguente Barbara A. West, la samoanes ia talia la testa de sua enemis per dona el a sua xefes, como demostra de coraje. La deutxes ia comensa comersia con la abitores de Upolu, en cuando la americanes ia comensa con la abitores de Tutuila e Manu'a, cual a pos ta formi Samoa american.


Politica edita

La constituida de 1960, es fundida sur la democratia parlamental brites, alterada per colie ance la abituas samoan. La governa moderna nasional de Samoa es refereda como Malo.