Slovensco

un pais en Europa
Slovensco
Informa jeneral
Capital: Bratislava
Lingua ofisial: Slovensce
Dirije
Governa: Republica parlamental
- Xef de stato: Presidente Zuzana Čaputová
- Xef de governa: Ministro xef Peter Pellegrini
Otras
Area: 49 035 km²
Popla: 5 430 740
Densia: 110,75
PIB: US$ 109 587
Mone: Euro (€,EUR)
Zona de ora: CET (UTC+1)
Numero de telefon: +421
Interede: .sk

Slovensco (ofisial la Republica Slovensce) es un pais sin costa en Europa sentral. Lo es bordada par Tsexco e Osteraic a la ueste, Polsca a la norde, Ucraina a la este e Magiar a la sude. La teritorio de Slovensco covre sirca 49 000 cilometres cuadrida e es xef montaniosa. La pais ave plu ca 5 milion abitores, de ci la plu es de la etnico slovensce. La capital e site la plu grande es Bratislava, e la lingua ofisial es slovensce.

La slavicas ia ariva en lo cual es aora Slovensco en la sentenios 5 e 6. En la sentenio 7, los ia fa un rol importante en la crea de la Impero de Samo, e en la sentenio 9 los ia institui la Prinsia de Nitra. En la sentenio 10, la teritorio ia es integrada en la Rena de Magiar. Pos la Gera Mundal Prima e la disolve de la Impero Osteraic-Magiar, la slovensces e txesces ia institui Txescoslovensco. Un Republica Slovensce separada ia esist en la Gera Mundal Du como un stato-cliente de Deutxland Nazi. En 1945, Txescoslovensco ia es reinstituida su governa comuniste como un satelite soviet. En 1989, la Revolui de Veluda ia fini la governa comuniste en Txescoslovensco. Slovensco ia deveni un stato autonom a 1 janero 1993 pos la disolve pasosa de Txescoslovensco.

Slovensco es un economia avansada de revenu alta, con un indise multe alta de developa umana e un cualia multe alta de vive. Lo fa bon en mesuras de librias sivil, libria de jornalisme, libria de interede, governa democrata e pasosia. La pais manteni un combina de economia mercatal con un sistem completa de securia sosial. Sitadanes de Slovensco reseta aida medical universal, educa sin custa, e un de la vacanses madral paiada la plu longa en la Organiza per Coopera e Developa Economial.

La pais ia deveni un membro a la Uni European en 2004 e la Eurozona a 1 janero 2009. Slovensco es ance un membro de la Area Schengen, OTAN, la Nasiones Unida, la OCDE, la Organiza Mundal de Comersia, CERN, la Organiza per Securia e Coopera en Europa, la Consilio de Europa e la Grupo Visegrád. La economia slovensce es un de la plu rapida cresentes en Europa. An si on ave multe nonegalia rejional de revenu, 90% de sitadanes posese sua casas.

Entre la produores de autos en la mundo, Slovensco es la plu grande per person, con 1 040 000 autos fabricada en la pais en 2016. Autos representa 43% de la esflue industrial de Slovensco e un cuatri de sua esportas.

Montanias de Slovensco edita