La Sol invictus ("Sol nonconcistada") ia es la dio ofisial de la Sol en la Impero Roman tarda, e la padron de soldatos. A 25 desembre 274 ec, la imperor Aureliano ia declara ce lo es un culto ofisial a lado de la multe otra cultos tradisional. Espertas desacorda sur esce la dio nova ia es un renovi de la culto de Sol antica, un revive de la culto de Elagabalo, o tota nova. La dio ia es favoreda par imperores pos Aureliano e ia apare sur sua monetas asta Constantino 1. La enscrive final referente a la Sol invictus es datida a 387 ec, e on ia ave sufisinte seguores en la sentenio 5 ce San Augustino de Hipon ia nesesa predica contra los.

Imperores de la Impero Roman comun usa la imaje de la Sol Invictur sur sua monetas ofisial
Helios (la sol) con un areola radiante, gidante sua caro (Ilion, sentenio 4 aec)

La calendario filocalian de 354 ec mostra un festa de dies natalis solis invicti (dia de la nase de la sol) a 25 desembre. An si lo es dutada ce lo es un selebra relatada a la solstisio, lo ia es ance elejeda como la dato per Natal (la festa de la nase de Cristo).

Un simbol de la sol en multe cultures de la mundo es un sirculo con un crus o formas simil, como la suastica (regretable adotada par la nazis). Esta pote es ance un de la formas de la areolas supra la testa de santas en multe relijios, moderna e antica. La adora de la sol pare es un tende universal, spesial en cultures estra la tropicos e los consernada con cultiva. La crus en la sirculo, lo es sujestada, pote representa la cuatro saisones de multe cultures, o la ecuinotes e solstisios.