Stratego (de elinica strategos, "xef de un armada") es un jua de stratejia per du juores sur un table de 10 par 10 cuadros. Cada juor controla 40 pesos cual representa soldatos e ofisiores de grados variosa. La imajes de la pesos ave insinias de la Geras de Napoleon. La gol de la jua es trova e catura la peso de sua oposor nomida la bandera, o catura tan multe pesos ce la oposor no pote move.

Jovenes juante stratego

La jua es un copia poca cambiada de la jua franses nomida L'Attaque, e ia es produida en Europa de la Gera Mundal 1, e en la SUA de 1961. Aora, on ave ance varias per cuatro juores e varias de 10, 30, o 40 pesos per juor, e tables con min cuadros. La nom stratego ia es prima rejistrada en 1942 en Nederland. Lo ia es lisensada a otra companias en la SUA. La pesos es retangulos de plastica, lenio, o carton, colorida roja e blu, con la grados indica, comun en arjento La table es de carton con un grilia de 10 par 10 cuadros.

Un juor usa la pesos roja, la otra usa la pesos blu. Ante la comensa de la jua, cada juor ordina sua 40 pesos en un retangulo de 4 par 10 a sua lado de la table, sin permete ce la otra juor pote vide los. Los no pote pone pesos en la du lagos de 4 par 4, o en la 12 otra cuadros en la media de la table.

Tota pesos movable, con la eseta de la scolta, pote move sola un cuadro vacua ortogonal. La pesos nomida la bomba e la bandera no pote move. La scolta pote move cualce cuadros en un linia direta, como la tore en xace. Un peso no pote move a e de la mesma spasio (en plu ca tre turnos), e un peso no pote xasa la mesma peso cuando lo no ave la capasia de catura lo.

Cuando un juor deside ataca un peso oposante, el move sua peso a la cuadro ocupada par la peso oposante. Ambos juores alora revela la grado de sua peso. La peso plu debil es sutraeda de la table. Si la du pesos es de un grado egal, ambos es sutraeda. Du pesos ave potias spesial: La bomba sola pote es desativida par un escavor. Cualce otra peso ci ataca un bomba es destruida, ma la bomba resta. Cada juor ave ance un spior, cual susede sola si el ataca un marexal o la bandera, ma sola si la spior es la atacor. Cualce otra pesos es plu forte ca la spior.

Pesos:

  • 6 bombas
  • 1 marexal (grado 1)
  • 1 jeneral (grado 2)
  • 2 coroneles (grado 3)
  • 3 majores (grado 4)
  • 4 capitanes (grado 5)
  • 4 tenintes (grado 6)
  • 4 sarjentos (grado 7)
  • 5 escavores (grado 9)
  • 8 scoltas (grado 10)
  • 1 spior (grado 11)
  • 1 bandera

La asendente de stratego, l'Attaque ia es desiniada par mademoiselle Hermance Edan de Frans en la desenio de 1880, e ia demanda per un patenta per jeu de bataille avec pièces mobiles sur damier ("un jua de batalia con pesos movable sur un table de damas") a 26 novembre 1908. La patenta ia es relasada la anios seguente. Lo ia es produida par un compania nomida Au Jeu Retrouvé en 1910. La varia de 1910 ia es juada con 36 pesos per juor sur un 9 par 10 table. La peso ia es blu e roja e fabricada de carton, primida con soldatos ci porta la uniformas de la eda (sirca 1900), no de la Geras de Napoleon. Stratego moderna ia es creada par Jacques Johan Mogendorff ante 1942, e la nom ia es rejistrada par un compania nederlandes Van Perlstein & Roeper Bosch N.V., cual ia ance produi la edita prima de Monopolio.