Timor Este

un pais en Asia
Republica Democratial de Timor Este
Repúblika Demokrátika Timor Lorosa'e
República Democrática de Timor-Leste
Informa jeneral
Capital: Dili
Lingua ofisial: Tetum e portuges
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 15,007 km²
Popla: 1,084,971
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Timor Este (ofisial la Republica Democrata de Timor Este) es un pais en la rejion maral de Asia sude-este. Lo es composada par la dui este de la isola Timor; la isolas prosima Atauro e Jaco; e Oecusse, un esclave a la lado norde-ueste de la isola, ensircada par Timor Ueste Indonesian. La area de la pais es sirca 15 410 km².

Timor Este ia es colonida par Portugal en la sentenio 16, e ia es conoseda como Timor Portuges asta 28 novembre 1975, cuando la Fronte Revoluiste per Timor Este Nondependente (FRETILIN) ia declara la autonomia de la teritorio. Pos nove dias, lo ia es invadeda e ocupada par Indonesia, e ia es declarada como la provinse 27 de Indonesia en la anio seguente. La ocupa indonesian de Timor Este ia es marcada par un gera multe violente tra desenios entre grupos separadiste (spesial FRETLIN) e la militar indonesian.

En 1999, pos la ata de autodetermina suportada par la Nasiones Unida, Indonesia ia sede controla de la teritorio. Timor Este ia deveni la stato autonom nova prima de la sentenio 21 a 20 maio 2002, e ia junta se a la Nasiones Unida e la Comunia de Paises de Lingua Portuges. En 2011, Timor Este ia anunsia sua intende de gania membria en la Asosia de Nasiones de Asia Sude-Este par solisita per deveni sua membro des-un. Lo es un de sola du nasiones xef cristian en Asia sude-este, con ce la otra es la Pilipinas.

La popla en la anio 2007 ia es sirca 1 084 971 persones. La site capital es Dili. La linguas major es portuges, tetum e otra linguas local.