Tutankhamun (egiptian antica: twt-ꜥnḫ-jmn) ia es un faraon de Egipte antica de sirca 1334 aec a 1323 aec. El ia deveni la faraon de la dinastia 18 en la Rena Nova cuando el ia ave nove anios. Sua padre ia es la faraon Akhenaten, cual arceolojistes crede es la momia trovada en la tomba KV55. Sua madre ia es la sore de sua padre, identifiada par esamina de ADN. El ia rena tra nove anios e ia mori joven – cuando el ave 18 anios – e, per esta razona, a veses el es nomida "la xico-re". la renor final de sua familia real a la fini de la dinastia 18. El ia sposi sua duisore Ankhesenamun, la fia de Rea Nefertiti, ci ia es sua madre par lege.

En la anio tre de sua rena, Tutankhamun ia reversa alga cambias fada en la rena de sua padre. El ia para la adora de la dio Aten e ia restora la dio Amun a la la rol de dio suprema. La proibi presedente de la seta de Amun ia es canselada e la vantajes tradisional ia es restorada a sua pretes. La capital ia es moveda a Teba denova e la site de Akhetaten ia es abandonada. A esta tempo el ia cambia sua nom a Tutankhamun, cual sinifia "la imaje vivente de Amun".

Sua nom sinifia "la imaje vivente de Aten" e "la imaje vivente de Amun", con Aten reponeda par Amun pos la mori de sua padre Acenaten, la creor de la monoteisme de Aten. Alga egiptolojistes crede ce un tradui plu bon es "la vive de Aten es plasente" o "un perfeta de vive es Aten".

Tutancamun ia restora la relijio de Egipte antica pos la disolve par sua padre. El ia rici e forti la ordinas de pretes de du cultos importante e ia comensa restora monumentos vea, danada en la periodo Amarna. El ia move la restas de sua padre a la Vale de la Res, e la site capital de Acetaten a Tebe.

Tutancamun ia es descapasida fisical con un malformi de sua pede sinistra, con necrose de la oso. Studias resente de sua corpo par scanes CT e probas de sua ADN mostra ce el ia es un person multe debil ci ia nesesa probable un basto per pasea. Siensistes crede aora ce el ia mori de un gama rompeda, complicada par un maladia de la osos e malaria. Ante esta descovre, alga ia crede ce el ia es matada. Lo es probable ce el ia ave defetos jenetical, la resulta posible de la fato ce sua padre e madre ia es frate e sore.

El usa un basto, un cuantia de cual ia es trovada en sua tomba. Ance en sua tomba, on ia trova armur e arcos. El ia es instruida en xuta con arco. El ia ave otra problemes de sana, incluinte scoliose, e ia developa alga varias de malaria.

Sua momia e sarcofago bela ornada, con multe ojetos fabricada, reposa a la Galeria de Tutankhamun en la Museo de Egipte en Qahira.