Andausia
Alhambra
Capital Sevilla
Area 87.268 km²
Cuantia de abitores 8.440.300 (2013)
Mapa

Andalusia (espaniol: Andalucia) es un comunia autonom de Espania. Andalusia es tradisional un rejion cultival, comparada con la resta de Espania e de Europa. Esta rejion ave un cultur rica e un identia cultural forte.

Simboles edita

La bandera ofisial de Andalusia es formida de tre bandas orizonal, en la ordina verde-blanca-verde. Lo ia es creada per Blas Infante e aprobada par la Asembla de Ronda (un asembla de nasionalistes andalus en Ronda). La verde simboli unia e espera; la blanca simboli pas e conversa.

La scermo eraldial de Andalusia mostra un figur de Hercule con du leones entre la du colonas de Hercule cual la tradision situa a ambos lados de la Streta Jibraltar.

La imno ia es composada per José del Castillo Díaz (diretor de la Banda Munisipal de Sevilla, conoseda como Maestro Castillo), con testo per Blas Infante.

Leteratur edita

Andalusia ia ave un rol importante en la istoria de la leteratur espaniol, an tal no tota la leteratur importante relatada con Andalusia ia es scriveda en espaniol. Ante 1492, lo ia esiste un leteratur scriveda en arabi. Alga autores arabi naseda en la rejion inclui Ibn Hazm, Ibn Zaydun, Ibn Tufail, Al-Mu'tamid, Ibn al-Khatib, Ibn al-Yayyab, e Ibn Zamrak o la poesistes ivri Solomon Ibn Gabirol. Ibn Quzman, de la sentenio 12, ia scrive poesias en arabi demotica de Andalusia.

En 1492 Antonio de Nebrija ia publici sua Gramática de la lengua castellana, la obra un de esta tipo per un lingua european moderna. En 1528 Francisco Delicado ia scrive La lozana andaluza, un novela simil a La Celestina, e en 1599 Mateo Alemán ia scrive la parte un de Guzmán de Alfarache.