Gabriel Garcia Marquez

Gabriel Gabriel Garcia Marquez ia nase en 1928, en Colombia. El ia studia juderia e jornalisme en universia.

"Gabo" cuando el ia gania la Premio de Nobel en Leteratur, 1982

El ia junta la move sinistra, e ia segue de prosima la revolta de Cuba asta la vinse en 1959. El ia es la ami de Fidel Castro e ia fundi la ajenteria de novas en Cuba. El ia sposi Mercedes Barchae en 1958 e ave du fios.

El ia publici un de la plu grande de novelas en la mundo "Sento anios de solitaria." Esta ia nesesa dudes anios de rexerca, en cual el ia descrive la vive de sua vileta, la mundo de America latina, e avenis imajinal. A pos, el publici la novela "Amar en tempo de colera". El inventa un spesie popular de naradas, clamada "realisme majial," en cual el pone avenis real con elementos imajinal. Ance famosa es La narada de un marinor perdeda a mar, Nun scrive a la jeneral, e Ama e otra demones.

Un sita de Garcia Marquez:

"Cuando me ave no cosa per fa e es anoiada, me abitua a senta en un loca isolida en la biblioteca de mea scola, do los ave la colieda de Aldeana. Me leje los en tota, de libro prima a la ultima! Me leje El carnero ("la ovea-om"), memorias, recontas. Cuando me ia fini la anio ultima de scola media, me sabe plu ca mea mestre!"

El vade abita en Barselona, do el ia deveni un ami de eurditas espaniol como Carlos Barra e Vargas Llosa de America Sude. La anios cual el ia spende ala ia influe multe de sua capasias como un autor. En 1982, el ia deveni famosa cuando el reseta la Premio Nobel per leteratur. Sua jenio como un jornaliste es refletada en obras como Entre cachacos ("entre nativas") e Reconta de un inondante. En sinema, el partisipa en la scrive de senas de multe filmas derivada de sua naradas.