La Golfo Persian (persian: خلیج فارس‎, Xalij-e Fârs, 'Gulf of Fars') es un mar en Asia sude-ueste. Lo es un estende de la Golfo de Uman de la Mar Indian, tra la Streta de Hormuz, entre Iran a la norde-este, e Arabia a la sude-ueste. La delta de la rio Xat al-Arab es la costa norde-ueste.

Un foto de la Golfo Persian de un satelite

La corpo de acua es conoseda istorial e internasional como la Golfo Persian. Alga governas arabi prefere refere a lo como la "Golfo Arabi" o simple "la Golfo". La nom "Golfo de Iran" es usada par la Organiza Internasional de Idrografia.

La Golfo Persian ia es un area de batalias en la Gera Irac-Iran de 1980 a 1988, en cual cada lado ia ataca la barcones de petrolio de la otra. Lo ia dona sua nom a la Gera de la Golfo de 1991, un gera sur tera e en aira cual ia segue la invade de Cuait par Irac.

La Golfo Persian ave multe areas per bon pexa, resifes vasta (rocosa ma ance coral), e ostras de perlas abundante. Ma sua ecolojia ia es danada par industri e malversas de barcones de petrolio.

La golfo es en la basin de la Golfo Persian, cual ave sua orijina en la senozoica e relatada a la sudui de la Placa Arabi su la Montes Zagros. La estende de la basin de oji ia comensa sirca 15,000 anios a ante, la resulta de la leva de la mares de la retira de la glasias de la olosene.