La istoria de Espania envolve tota la poplas e nasiones de la penisola iberian e la paises Espania, Andora, Portugal e Jibraltar. El estende de la Iberia preistorial, tra la asende e la declina de un impero global, asta la istoria resente de Espania como membro de la Uni European.

La Dama de Eltxe, un esemplo de arte iberian.

La umanas moderna ia entra a la Penisola Iberian ante 32 000 anios. Poplas e cultures diversa ia segue tra la milenios, incluinte la iberianes, tartesicas, celticas e celtiberianes, fenisias, elinicas, punicas, romanes, suebas e visigotas.

En 711, la moros, un armada de berberes e arabis, ia invade e ia concista cuasi tota la penisola. En la 750 anios seguente, statos muslim autonom ia es constituida, e la area intera de controla muslim ia es conoseda como Al-Andalus.

Entretempo, la renas cristian en la norda ia comensa la recovre longa e lenta de la penisola, un prosede nomida la Reconcista, cual ia es concluida en 1492 con la cade de Granada.

La Rena de Espania ia es creada en 1492 con la uni de la Rena de Castelia e la Rena de Aragon. La prima viaja de Cristoforo Colombo a la Mundo Nova ia susede en la mesma anio, comensante la developa de la Impero Espaniol. La Incuisisio ia es instituida e la iudistes e la muslimes ci ia refusa converti ia es escluida de la pais.

En la tre sentenios seguente, Espania ia es la potia colonial la plu importante de mundo. Lo ia es la stato la plu potiosa en Europa e potia global la plu importante en la sentenio 16 e en parte grande de la sentenio 17. La leteratur espaniol e artes bela e filosofia ia flori en esta tempo. Espania ia institui un impero vasta en America, estendente de California a Patagonia, e colonias en la Pasifica ueste.

Partal finansiada par la tesoros de la colonias, Espania ia deveni envolveda en la geras relijial de Europa, perdente sua posesedas en Nederland, Italia, Frans e Deutxland, e engranada en geras contra Frans, England, Sveria e la Impero Osmanli en la Mediteraneo e en Africa norde. La geras de Espania en Europa ia gida a dana economial, e en la parte ultima de la sentenio 17 on ia esperia un declina gradal de potia su un dinastia Habsburg plu descurante e torpe. La declina ia culmina en la Gera de Erita de Espania, cual ia fini con la retrosede de Espania de un state de potia gidante ueste a un suordinada, an si lo ia resta (con Rusia) la potia colonial inisial.