Frans es un de la statos la plu antica de Europa, an si lo apare con tal nom sola de la Eda medieval.

En la geras european, Frans ia atenta domina la continente a plu ca un ves, e par esta causa, en epocas diversa, lo ia debe fronti cuasi tota de Europa. Esta ia aveni con Carlo la Grande en la sentenio 9, Louis 14 en la sentenio 17 e Napoleon Bonaparte en la sentenio 19.

Anticia edita

Lo cual es oji nomida Frans ia es conoseda a ante como Galia. Galia ia es poplada par galos, un popla celta de orijina indoeuropean.

Gaio Julio Cesar ia vinse la galo Vercingetorix en 51 aec. Galia ia deveni latina e cristian. Lugdunum (Lyon) ia deveni un sentro cristian importante, e la Galia latina ia ateni niveles cultural importante cual ia survive an pos la invades barbar. Pos esta invades, la germanos ia deveni latinas e ia declara un gera contra la alemanes.

Eda medieval edita

 
Impero Franco.

Alga persones opina ce on no pote refere a "Frans" ante la Trata de Verdun, cual ia es ance la orijina de Deutxland; ma otras dise ce Frans ia comensa cuando Hugues Capet ia asende a la trono; e otras ce an plu tarda. Seguente la tradision de la scolas prima en Frans, la orijina de la pais ia es la uni de la francos de Clovis e lo esiste de la anio 486 asta oji.

Era moderna edita

Pos la fini de la eda medieval, Frans ia solidi como nasion. La geras de relijio ia domina la vive de la pais en la sentenio 16, cual ia ateni pas interna con la Proclama de Nantes e pas esterna con la Pas de Westfalia.

En la parte prima de la sentenio, la re franses François 1 ia fronti Carlos 1 de Espania. Tal la dinastias Bourbon e Habsburg ia fronti lunlotra, lutante per controla de Europa en Osteraic e Nederland. Henri 2, ci ia segue François 1, ia uni se con la turceses per luta contra sua padre.

En la sentenio 17, Frans ia deveni un "monarcia asoluta". La asolutismo ia culmina con la rena de Louis 14, la "re sol".

Revolui Frases edita

Vide ance: Revolui Franses

La Revolui Franses ia es un prosede sosial e political cual ia developa entre 1789 e 1799. Sua resulta xef ia es la aboli de monarcia asoluta e la proclama de la Republica, eliminante la fundas economial e sosial de la Governa Antica.

Eda contempora edita

La Consuleria e la Republica Prima ia lasa sua loca a Napoleon Bonaparte, ci ia oteni la potia en la Revolui Franses.