La jeometria euclidal es la sistem matematical atribuida a Euclide, ci ia descrive lo en sua manual sur jeometria: la Elementos. La metodo de Euclide es composada de oteni un colie de axiomes intuosa apelante, e dedui multe otra proposas (teoremes) de estas. An si multe de la resulta de Euclide ia es afirmada par matematicistes plu temprana, Euclide ia es la prima ci ia mostra como esta proposas ta pote ajusta en un sistem lojical e deduinte completa. La Elementos comensa con jeometria de planas, ancora ensenia en educa de liseo como la sistem axiomal un e la la esemplos un de demostra formal. Lo continua con la jeometria solida de tre dimensiones. Multe de la Elementos afirma resultas de cual oji es nomida aljebra e teoria de numeros, esplicada en lingua jeometrial.

Euclide.

Per plu ca dumil anios, la ajetivo "euclidal" ia no es nesesada car no otra tipo de jeometria ia es consetida. La axiomes de Euclide ia pare tan intuable evidente (estra cisa la axiom de paraleles) ce on ia regarda cualce teorem demostrada de los como vera en modo asoluta e comun metafisical. An tal, oji multe de jeometrias noneuclidal es conoseda, la primas ia es descovreda en la sentenio 19 temprana. Un implica de la teoria de relativia jeneral de Albert Einstein es ce la spasio fisical es noneuclidal, e la spasio euclidal es un bon aprosimi per lo sola do la campo gravital es debil.

La jeometria euclidal es un esemplo de jeometria sintesal, en cual lo prosede lojical de axiomes a proposas sin la usa de coordinas. Esta contrasta con la jeometria analisal, cual usa coordinas.