Johannes von Tepl (s 1350 - s 1415) ance conoseda como Johannes von Saaz (txesco Jan ze Žatce) ia es un scrivor boemian en deutx, un de la scrivores de prosa plu temprana conoseda en deutx alta nova temprana (o deutx media tarda, dependente de la fonte). El ia conose txesco, deutx e latina.

Paje de un manoscrito luminada de Der Ackermann aus Böhmen, s 1470.

On no conose multe sur el; istoristes suposa ce el ia probable studia en universias de Praha, Bologna e Padua. En 1383, el ia deveni un solisitor en Žatec (Saaz) e en 1386 un dirijor de la scola latina de la vila. El ia vive en Praha de 1411. El ia pasa cuasi tota sua vive en la Rena de Boemia, en la renas de res Carlo e Wenceslao.

Johannes von Tepl es conoseda par sua poesia umaniste Der Ackermann aus Böhmen, a veses ance conoseda como Der Ackermann und der Tod, scriveda sirca 1401 e primida prima en 1460. Lo es un dialogo entre Mori e la arador, ci acusa Mori car sua sposa Margaretha ia mori resente. Temas sentral de la libros es la vives oposante de vive, umania e moralia (en la istoria de Boemia, la arador es representor de la res boemian car Přemysl, la fundor lejendal de la dinastia přemyslila ia es un arador). La poesia es videda como un de la poesias deutx la plu importante de la eda medieval tarda.

Lia esterna edita