La linguas anatolian es un grupo de linguas estinguida de la linguas indoeuropean. Los es parlada en Anatolia (Turcia moderna). La plu bon studiada es la lingua hitita (lingua).

La linguas anatolian inclui…

  • Hitita (nesili), atestada de sirca 1900 aec a 1100 aec, la lingua ofisial de la Impero Hitita.
  • Luvian (luwili), prosima relatada a hitita en la areas prosima a la Impero Hitita; conoseda de sitas corta en testos hitita e ieroglifos de selos e siselida en rocas.
  • Palaica, parlada en Anatolia norde-sentral, estinguida sirca la sentenio 13 aec, conoseda sola de un pico de preas sitada en testos hitita.
  • Carian, parlada en Caria, conoseda de grafiti par mersenarios en Egipte de la sentenio sete aec; estinguida sirca la sentenio tre aec.
  • Lician, parlada en Licia, e lidian, parlada en Lidia, ambos desendente de hitita e luvian en la eda de fero, ambos estinguida en sirca la sentenio prima; poca esemplos.
  • Pisidian e [[Sidetica (lingua)|sidetica] (Pamfilian); poca esemplos.

Lo es probable ce plu linguas de esta familia ia esiste de cual no scrivedas survive, como la linguas de Misia, Capadocia e Paflagonia.


On crede ce la linguas anatolian es la grupo prima cual devia de la lingua protoindoeuropean. Pos la concistas de Alexandro la Grande, anatolianes ia parla sempre plu elinica, e la linguas anatolian ia deveni la grupo prima de linguas indoeuropean estinguida. Lo es posible ce la linguas ejean, como minoan (ance estinguida) es relatada, ma esta no es serta.

La morfolojia de hitita (e la otra linguas anatolian) es plu simple ca la otra linguas indoeuropean vea. Cisa hitita ia perde esta complicas, o la otra linguas ia deveni plu complicada pos la separa. Hitita conteni multe formas antica importante per comprende la evolui de protoindoeuropean.