En mitolojia, folclor, fantasia, e naras siensal, un mutaforma es un esente o vivente ci pote cambia sua forma fisical, tipal volente. Esta es comun fada par un capasia inerente de un esente mitolojial, par un ata divin, o la usa de majia. La idea es trovada en formas antica de totemisme e xamanisme, e en la leteratur e epicas poesial la plu antica, como la epica de Gilgamex e la Iliada, do la mutaformi es tipal causada par la ata de un dio.

Un om-lupo en la media de cambia
Loki finje teme de Alberich ci mutaformi como un serpente jigante

La idea permane tra la Eda Medieval, cuando la causa de mutaformi es un sorsor, e a la periodo moderna. La mitos la plu comun de mutaformia es los de teriantropia, cual es la cambia de un umana a un animal, per esemplo un om-lupo o un vampir, o la cambia de un animal a un umana. Lejendas permete cambias a plantas o cosas e la cambia de la aspeta de un person, como bela a fea o fea a bela.

Mutaformas es spesial comun en la mitos de Scandinavia, de Er, e de Elas antica, e en la mitos de americanes orijinal. Esemplos inclui Loki, la dio de turba e malia, e Odin, la dio de sajia e gera en la mitolojia norsce antica; simil, Zeus es notada per sua tende de desembla (a veses per ensinti femes ci el desira) e per cambia otras a animales o plantas per puni los; e, entre la alga tribus de americanes nativa, sorsores comun pote mutaformi par usa preparas majial. En folclor e fables plu moderna, on pote leje de mutaformas en naras como "Bela e la Bestia" e "la Prinse-rana"

En leteratur moderna de fantasia, mutaformi es usada: la naras de J. R. R. Tolkien, per esemplo, de J. K. Rowling, e de C. S. Lewis conteni avenis de mutaformi. En programes de televisa, on pote vide om-lupos e vampires, etc, per esemplo en Buffy, the vampire slayer (Buffy, la mator de vampires") e The twilight saga ("la saga de duilus"). La jenero de naras siensal comun usa los como un tema, incluinte la programes e filmas de Star Trek ("viaja stelal").