Un neuron es un célula cual comunica con otra células par juntas spesialida nomida sinapses. Lo es la composante xef de texeda nervosa. Tota animales estra sponjes e placozones ave neurones, ma otra organismos multiselulal como plantas no ave los.

Un neuron multipolal
La corpo de un neuron

Neurones pote es clasida entre tre tipos par sua funsiona. Neurones de sensa responde a stimulas como toca, sona, o lus cual afeta la selulas de la organos de sensa, e los envia siniales a la medula spinal o la serebro. Neurones de move reseta sinials de la serebro e medula spinal per controla multe cosas, como contratas de musculos e esflues de glandes. Interneurones lia neurones a otra neurones en la mesma rejion de la serebro o medula spinal. Un grupo de neurones liada es nomida un sircuito neuronal.

La neuron tipal es composada de un corpo (o soma), dendrites, e un sola ason. La soma es tipal compata. La ason e dendrites es fibres cual estende de la corpo. Dendrites rami tipal suprapasante e estende alga sento micrometres de la soma. La ason estende de la soma a un protende nomida la colina asonal, e estende tan distante como un metre en umanas. Lo rami ma normal manteni un diametre constante. A la punto la plu distante de la ramos de la ason es terminales asonal, do la neuron pote transmete un sinial tra la sinapse a un otra selula. Alga neurones no ave dendrites o un ason.

La plu de neurones reseta siniales a la dendrites e corpo e envia siniales par la ason. A la majoria de sinapses, siniales crusa de la ason de un neuron a la dendrite de un otra. Ma sinapses pote lia un ason a un otra ason, o un dendrite a un otra dendrite.

La prosede de siniali es partal eletrical e partal cimical. Neurones es stimulable eletrical car los maneni un gradiente de voltas tra sua membranas. Si la volta cambia par un cuantia sufisinte tra un interval corta, la neuron jenera un impulsa eletrocimical "tota o zero" nomida un tensa eletrical. Esta tensa move rapida longo la ason, e ativi lias sinapsal cuando lo ateni los. Siniales sinapsal pote es stimulante o inibinte, cresente o reduinte la cuantia de voltas cual ateni la corpo.

En la plu de casos, neurones es jenerada par selulas madrin en la developa de la serebro e enfantia. Neurojenera sesa per la plu parte en adulte en la plu de areas de la serebro. Ma evidentes forte suporta la jeneral de cuantias sinifiante de neurones nova en la ipocampo e bulbo olal.