Un orco es un vivente umanin cual es un parte de un raza en mitos e naras de fantasia. La parola deriva ultima de la latina Orcus, la dio demonal de moria. En la mitolojia germanica (incluinte mitolojia norsce), la parola ia es þyrs, ðyrs,o þurs. Referes temprana a viventes relatada o simil a orcos pote es trovada en naras en anglosason, incluinte Beowulf, e en fables italian de la sentenio 16, como los par Giambattista Basile.

Un desinia de un orco, par farmerownia

An ce la conseta jeneral de orcos es traeda de un varia de mitolojia pre-esistente, la conseta major de la viventes comensa en la obras de J. R. R. Tolkien, spesial en The Lord of the Rings ("La senior de la anelos"). En esta obras, orcos es bruta, combatosa, repulsante, e jeneral malvolente, esistente como un contrasta clar con la raza bonvolente de elfos. La conseta de Tolkien ia es adotada e ajustada per otra naras e filmas, e per juas de roles e de video.

En cultur popular, orcos es simil a umanas, ma con gamas arcida e brasos longa. Lo apare en grandias variosa e es plu comun fea e mugrosa, con dentones protendente e fases asustante (tipal un misca de la simia e porco). Sua pel es tipal un varia de verde, gris, brun, sempre oscur.

Orcos es forajores violente e carnivores acasiste, con un prefere per la carne de umanas e an de otra orcos. Los no es multe intelijente e es depintada como un raza de soldatos sclavin, usada par otra esentes de potia e intelijentia grande, ma a veses opera como armadas gidada par xefes de sua propre spesie. Los pote es bataliores obedinte e ferose, ma sin gida, los tende a condui plu caososa e coarde. Los usa frecuente bestias nonusual como formas de transporta, como senglares e lupos.