Rorcuales (acc Balenopteros, Balaenopteridae) es la grupo la plu grande de la balenas vera, un familia con 9 spesies esistente en du jenera. Los inclui la animal la plu grande de tota edas, la rorcual blu, cual pote ateni 180 tones (pd 180,000 kg). La rorcual comun ateni 120 tones, e an la rorcual la plu peti, la rorcual nano, ateni 9 tones.

La rorcual comun, Balaenoptera physalus
Rorcual de Omura, Balaenoptera omurai
Rorcual comun, Balaenoptera physalus
Rorcual de Bryde, Alaenoptera brydei
Rorcual blu, Balaenoptera musculus
Sceleto de la rorcual nano, Balaenoptera acutorostrata

La nom "rorcual" es de la franses, cual deriva de la norsce røyrkval ("rorcual-balena"). En alga interpretes, la rorcuales inclui la megatero e la balena gris, e la rorcual nano e rorcual antartica es separada de la resta de la rorcuales.

Tota membros de la familia ave un serie de plias lonjitudal de pel, de su la beco a la ombilico (estra la rorcual de norde e la rorcual nano, cual ave plias min longa). Los distingui la rorcuales de tota otra balenas. Esta plias permete ce la boca estende enorme cuando come per pleni la boca con comedas e acua en un engoli solitar.

Rorcuales es grasil e idrodinamical, comparada con sua relatas la balenas franca, e la plu de rorcuales ave aletas magra e longida. Los ave un pina dorsal locada sirca du tridas de la fronte. Rorcuales come par engoli acua e alora puxa lo a estra tra la barbas de balena con sua linguas. Los come crustaseos, como cril, ma ance pexes variosa, como arenges e sardinas.

Jesta en rorcuales dura 11 a 12 menses, e donce cortea e pari pote aveni simultan en la anio. La femas pare un enfante solitar, cual es destetida pos 6 a 12 menses, dependente de la spesies. De alga spesies, adultes vive en grupos peti de 2 a 5 individuas.