Rena de Suaziland
Umbuso weSwatini
Kingdom of Swaziland
Informa jeneral
Capital:
Lingua ofisial:
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: km²
Popla:
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Suaziland (ofisial la Rena de Esuatini) es un pais sin costa en Africa. Lo es bordada par Mosambic a la norde-este e par Sudafrica a la norde, ueste e sude. La pais e sua popla prende sua nom "suazi" de Mswati 2, la re de la sentenio 19 ci ia rena cuando la teritorio suazi ia es grandida e unida.

Con no plu ca 200 cilometres de norde a sude e 130 cilometres de este a ueste, Suaziland es un de la paises la plu peti en Africa; an tal, sua clima e topografia es diversa, variante entre un plano alta cual es fresca e montaniosa e un plano basa cual es calda e seca. La popla es xef composada de suazis etnical, con lingua suazi. Los ia institui sua rena en la media de la sentenio 18 en la rena de Ngwane 3; la fronteras presente ia es desideda en 1881 a media de la Scaramuxa per Africa. Pos la Gera Anglo-Boer, Suaziland ia es un protejoria brites de 1903 asta 1967. Lo ia regania sua autonomia a 6 setembre 1968.

La pais es un monarcia asoluta, renada de 1986 par Ngwenyama ("Re") Mswati 3. El es la xef de stato e asinia la ministro xef de la pais e alga representors de ambos salones (Senato e Salon de Asembla) de la parlamento. On fa elejes a cada anio sinco per determina la majorias de la Senato e Salon de Asembla. La constitui presente ia es adotada en 2005.

Suaziland es un pais developante con economia peti, clasida como un pais de revenu media basa. Como membro de la Uni Duanal de Africa Sude e la Mercato Comun per Africa Este e Sude, sua asosior comersial local xef es Sudafrica; per stabli la economia, la mone de Suaziland (la lilangeni) es liada a la rand de Sudafrica.

La popla suazi fronti problemes major de sania: viu/aides e, a grado min forte, tuberculose es defias grave. En 2013, la longia prevideda de vive en Suaziland es la plu basa de mundo (49,18 anios). La popla es relativa joven, con eda media de 20,5 anios. Persones con 14 anios o plu composa 37,4% de la popla intera de la pais. La popla crese presente a 1,195%. En 2007, la pais ia ave sirca 1 133 066 abitores.

La area es sirca 17,363 cilometres cuadrida. La site capital es Mbabane. La linguas major es engles e suati.