Valahia (Romanian: Țara Românească pronunsiada [ˈt͡sara romɨˈne̯askə], "Pais Romanian; antica: Țeara Rumânească, en la alfabeta cirilica romanian: Цѣра Рȣмѫнѣскъ) es un rena pasada en Europa sude-este, entre la Rio Danubio e la Alpes de Transilvania. La nom "Valahia" es de la parola usada par poplas germanica e celta per refere a la parlores de latina e sua projenia (la Valahianes) en la Balcanes. Nota ce esta popla nomi se "romanes" e sua teritorio "Romania"

scermo de Valahia
Un mapa de Valahia en la sentenio 14

Valahia es un rejion istorial e jeografial de Romania. Lo es situada norde de la Rio Danubio basa e sude de la Montes Carpati sude. Valahia es tradisional divideda entre du partes: Muntenia (o Valahia Grande) e Oltenia (o Valahia Peti).

Valahia ia es fundida como un prinsia en la sentenio 14 temprana par Basarab 1, pos un rebela contra Carlo 1 de Magiar. En 1417, Valahia ia aseta la suzerania de la Impero osmanian. Esta ia dura asta la sentenio 19, an si con periodos corte de ocupa rusce entre 1768 e 1854. En 1859, Valahia ia uni con Moldavia per crea la Prinsias Unida, cual adota la nom Romania en 1866, e ia deveni la Rena de Romania en 1881. Plu tarda, seguente la disolve de la Impero Austro-Magiar e la resolve de la representores de la romanianes en 1918, Bucovina, Transilvania, e partes de Banat, Crisana, e Maramures ia es donada a la Rena de Romania, forminte la stato moderna, Romania.