Zambia
Informa jeneral
Capital:
Lingua ofisial:
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: km²
Popla:
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Zambia (ofisial la Republica de Zambia) es un pais sin costa en Africa sude. Lo es bordada par la Republica Democrata de Congo a la norde, Tanzania a la norde-este, Malaui a la este, Mosambic, Zimbabue, Botsuana e Namibia a la sude, e Angola a la ueste. La site capital es Lusaka, en la parte sude-sentral de Zambia. La popla es xef consentrada sirca Lusaka en la sude e la Provinse Copperbelt a la norde-ueste, la sentros economial de la pais.

Orijinal abitada par poplas coisan, la rejion ia es afetada par la crese bantu de la sentenio 13. Pos visitas par esplorores european en la sentenio 18, la rejion ia deveni la protejedas brites Rodesia Norde-Ueste e Rodsia Norde-Este, prosima a la fini de la sentenio 19. Estas ia fusa en 1911 per formi Rodesia Norde. Per la plu de la periodo colonial, Zambia ia es governada par un comite asiniada de London, conselada par la Compania Brites de Africa Sude.

A 24 otobre 1964, Zambia ia deveni autonom de la Rena Unida, e la ministro xef Kenneth Kaunda ia deveni la presidente prima. Sua partito sosialiste ia manteni sua potia asta 1991, e el ia fa un rol major en diplomatia rejional, prosima cooperante con la Statos Unida per xerca solves de geras en Rodesia (Zimbabue), Angola e Namibia.

Kaunda ia es segueda en 1991 par Frederick Chiluba de un partito sosial democrata, comensante un periodo de crese sosioeconomial e desentrali de la governa. Levy Mwanawasa, elejeda par Chiluba, ia preside Zambia de janero 2002 asta sua mori en agosto 2008, e ia campania per redui froda e alti la cualia de vive. Pos sua mori, Rupiah Banda ia es elejeda como presidente en 2008. El ia resinia pos sua defeta en la vota de 2011 par Michael Sata de la Fronte Patriota, ci ia mori en otobre 2014 (la presidente zambian du ci ia mori en la posto). Un vota nova en janero 2015 ia eleje Edgar Lulu como la presidente ses.

En 2010, la Banco Mundal ia nomi Zambia como un de la paises la plu rapida economial reformida en la mundo. La Mercato Comun per Africa Este e Sude ave sua xeferia en Lusaka.

La area de Zambia es sirca 752 614 cilometres cuadrida. En la anio 2018, la pais ia ave sirca 17 000 000 persones.

La site capital es Lusaka.

La linguas major es engles (ofisial), bemba, klaonda, lozi, lunda, luvale, nyanja, tonga, etc.