Anglicanisme es un ramo de cristianisme, fundida par Henry 8, re de England. Lo es la eglesa ofisial de England. Lo ave 70 000 000+ membros e es la eglesa sinco de la plu grandes sur la planeta.[1]

Henry 8

En la pensa de multe persones, anglicanisme es "un misca de catolicisme e protestantisme"[2] car lo sembla ambos combinada. Anglicanisme no intende restora la cristianisme orijinal ma perdeda; lo es un forma de cristianisme cual veni de la dias de misionores roman a England.

A pos la Revolui American, la congregas anglican en la Statos Unida e en America brites (cual pos ta formi la base de la pais cual oji es Canada) ia es cada reconstituida en eglesas autonom con sua propre bispos e strutures de autogoverna, esta ia es conoseda como la Eglesa Episcopalian de Statos Unida e la Eglesa Anglican de Canada. Tra la estende la Impero Brites e la ativia de la misiones cristian, esta model ia es adotada como model por eglesas nova, spesial en Africa, Australasia e la Pasifica. En la sentenio 19, la terma anglicanisme ia es creada per descrive la tradision relijial comun de esta eglesas, como ance acel de la Eglesa Episcopalian Scotes, an si lo ia nase ante ce la Eglesa de Scotia, ia deveni reconoseda como compartinte esta identia comun.

Etmilojia edita

La parola "anglican" ia orijina en la frase en latina medieval ecclesia anglicana. esta frase data de la Magna carta (1215) e ante, cual sinifia "eglesa engles".

Defini edita

La anglicanisme, en sua strutures, teolojia e formas de adora, es comprendeda como un tradision cristian separada representante la media entre lo ce es persepida como la estremas de la alegas de la catolicisme de la sentenio 16 e la varias luteran e reformida de la protestantisme de acel epoca. Como tal, lo es frecuente refereda como un "via media" entre esta tradisiones.

Referes edita

  1. (en engles)
  2. (en engles)