La Asembla Baltica es un organiza rejional cual promove coopera intergovernal entre Esti, Latvia, e Lietuva. Lo atenta trova un orienta comun relativa a multe problemes internasional, incluinte problemes economial, political, e cultural. La desides de la Asembla es un caso de consela, no comanda.

La scermo de la Asembla Baltica

La Asembla es finansiada par la tre governas. La linguas ofisial de la Asembla Baltica es esti, latvisce, e lietuvisce. La xeferia e secreteria de la organiza es locada en Riga, Latvia.

Esti, Latvia, e Lietuva ia es nasiones autonom de 1918 pos la cade de la Impero Rusce. En la comensa de Gera Mundal 1, su la Trata de Ribbentrop-Molotov, los ia es nonlegal juntada par la Uni Soviet en 1940, cual continua per 50 anios.

Su Mihail Gorbatxov, la xef final de la Uni Soviet, la politicas de glasnost e perestroica ia resulta en la restora de autonomia entre 1990 e 1991. La Uni Soviet mesma ia reconose la autonomia de la nasiones a 6 setembre 1991 ante sua disolve plu tarde de acel anio. La prima susede de la Asembla Baltica ia es la retira de soldatos rusce de la tre nasiones.