Ertra
Informa jeneral
Capital:
Lingua ofisial:
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: km²
Popla:
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Ertra es un pais en Africa. La area es sirca 121 320 cilometres cuadrida e la cuantia de abitores, en la anio 2007, ia es sirca 4 906 585 persones. La nom Ertra veni de la nom elinica de la Mar Roja (Ἐρυθρὰ Θάλασσα "Erythra Thalassa"), cual ia es prima adotada per Ertra Italian en 1890.

La site capital es Asmara.

La linguas major es afar, arabi, tigre, kunama, tigrinia e otra linguas cuxitica.

Istoria edita

Ertra Italian ia es formida par un uni de renas e sultanias autonom. En 1947, Ertra ia deveni un parte de un federa con Itiopia, la Federa de Itiopia e Ertra. La gera de autonomia de Ertra ia fini con la autonomi de la pais pos un referendo en april 1993. Combate entre ambos nasiones ia continua, provocante la Gera ertri-itiopian de 1998–2000 e plu scaramuxas con Djibuti e Itiopia.

Politica edita

Ertra es un republica presidental, governada par un sola partito. La xef de stato e la xef de governa es la presidente, elejeda par la 150 membros de la parlamento. De pos la autonomi de Ertra, la presidente es Isaias Afewerki.

La parlamento ave un sola camera, Hagewari Baito, con 150 membros.

La constitui ia es validida en 1996 ma no es adotada asta aora.

Economia edita

En anios resente, la economia de Ertra ia crese, con un boni de 7,5% en la produi interna bruta en otobre 2012, comparada con 2011.