Republica de Mauris
Republic of Mauritius
République de Maurice
Repiblik Moris
Informa jeneral
Capital: Port Louis
Lingua ofisial:
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: km²
Popla:
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Mauris (ofisial la Republica de Mauris) es un pais de isolas en la Mar Indian, a sirca 2000 cilometres de la costa sude-este de la continente Africa. Lo inclui la isolas Mauris e Rodrigues, a 560 cilometres a este de Mauris, e la isolas esterna (Agaléga, San Brandon, e du teritorios disputada). La isolas Mauris e Rodriges formi un parte de la Isolas Mascarene, como ance Réunion, un departe franses ultramar cual es prosima. La area de la pais es 2040 cilometres cuadrida. La capital e site la plu grande es Port Louis.

Pos es un colonia nederlandes (1638–1710) e un colonia franses (1715–1810), Mauris ia deveni un poseseda colonial de Britan en 1810, e ia resta tal asta 1968, la anio en cual lo ia gania autonomia. La colonia coronal brites de Mauris ia inclui en la pasada la teritorios presente de Mauris, Rodrigues, Agaléga, San Brandon, la Arcipelago Chagos e la Sexeles. La teritorios maurisian ia devolui gradal con la crea de un colonia separada de Sexeles en 1903 e la estrae de la Arcipelago Chagos en 1965.

La Arcipelago Chagos es disputada par Mauris e la Rena Unida. La Rena Unida ia estra lo de la teritorio maurisian en 1965, a tre anios ante la autonomi de Mauris. La Rena Unida ia despopla gradal la nativas de la arcipelago e ia lua sua isola la plu grande, Diego Garcia, a la Statos Unida. On proibi ce turistes casual, jornalistes e abitores pasada asede la arcipelago. Mauris reclama ance la governa de la Isola Tromelin de Frans.

La persones de Mauris es multietnical, multirelijial, multicultural e multilingual. La governa de la isola es prosima modelida sur la sistem parlamental de Westminster, e Mauris ave un grado alta de democratia e libria economial e political. Como la otra Isolas Mascarene, Mauris es conoseda per sua plantas e animales diversa, con multe spesies endemica. La isola es famosa como la sola abitada conoseda de la dodo, cual, como alga otra spesies de avia, ia es estinguida par ativia umana, no longa pos la coloni de la isola. Mauris es la sola pais en Africa do induisme es la relijio la plu grande.

La linguas major es creol 80,5%, bodjpuri 12,1%, franses 3,4%, engles (ofisial, ma parlada par sola 1%), otras 3,7% (2000). La governa usa engles como sua lingua xef.

La cuantia de abitores, en la anio 2007, ia es sirca 1 250 882 persones.