Monarcisme es la promove de un monarca o de rena monarcal. Un monarciste es un person ci suporta esta forma de governa. La promove oposada a rena monarcal es comun nomida republicisme. Dependente de la nasion, un monarciste pote suporta la rena de la person ci es sur la trono, un reclamor, o algun ci ta rena estra ce el ia es desponeda.

Re Elizabeth 2 de Britan, posible la monarca la plu reconoseda en esta eda

Rena par un monarca es entre la instituis la plu vea. Monarcia ia es comun proclamada commo resetante sua diretos de un potia supranatural, pe "la direto divin" de res en Europa, o "la comanda de sielo" per imperores en Xina.

En la sentenio 18, la Revolui American e la Revolui Franses ia move la cultur de la ueste a via de la potia de monarcas. Cada en sua modo propre ia mostra la conseta de la autonomia popular descriveda par Jean-Jacques Rousseau. En 1848, un onda de revoluis contra la monarcias european ia comensa.

Aora, la majoria de monarcias es constitual. En la plu de estas, la monarcas ave sola potia simbolin, an si en algas la monarcas ave un rol en cosas political. En Tai, per esemplo, re Bhumibol Adulyadej, ci ia rena de 1946 a 2016, ia ave un rol importante en la politica de la nasion. Simil, re Mohammed 6 de Magrib ave potia sinifiante ma no asoluta.

On ave alora un grupo peti de nasiones en cual la monarca es la renor vera. La majoria de esta nasiones es la monarcias arabi e muslim cual produi petrolio como Arabia Saudi, Barain, Catar, Uman, e la Amirias Arabi Unida. Otra monarcias forte inclui Brune e Suaziland.