Solitreo es un forma corente de la alfabeta ivri. Lo ia es tradisional un scrive sefardi, ma es ance la presedente de la ivri corente moderne axcenazi usada per scrive par mano en Israel moderne e per ides. La du formas difere de lunlotra prima en ce solitreo usa multe plu lias tipografial ca la scrive axcenazi, creatente un stilo plu fluinte cual sembla la alfabeta arabi.

Un nota con un desinia par Delacroix, scriveda con solitreo (con transcrive a destra)

En istoria, solitreo ia es usada en du modos paralel. In iudi-espaniol de la Balcanes e Turcia, lo ia servi como la forma model de scrive par mano, con la scrive de Rashi usada per primi. En comunias sefardi en Magrib e la Levante, lo ia es usada per documentos manuscrital en ivri e la linguas iudi-arabi. An si ambos scrives es nomida solitreo, los es distinguable e lejores cual conose la un tipo pote trova la otra tipo difisil per leje.

Con la declina de iudi-espaniol e la sperde de la sentros de la popla sefardi, esemplos de solitreo ia deveni rara. La dijitali en febrero 2012 de un autobiografia de un mercator iudi de Tesalonici en la Impero Osmanlian (aora Elas) en la sentenio 19 tarde,par eruditas de la universia de Stanford ia furni un recurso nova e de un cualia alta per studiantes de iudi-espaniol e solitreo.