Togo
Informa jeneral
Capital: Lome
Lingua ofisial: franses, eue, kabie
Dirije
Governa:
- Xef de stato: Faure Gnassingbé
- Xef de governa: Victoire Tomegah Dogbé
Otras
Area: 56.785 km²
Popla: 8 608 444
Densia: 125,9
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Togo (ofisial la Republica Togoles) es un pais en Africa ueste, bordada par Gana a la ueste, Benin a la este e Burcina Faso a la norde. Lo estende a sude asta la Golfo Gine, do sua capital Lome es locada. Togo covre 57 000 cilometres cuadrida, tal ce lo es un de la paises la plu peti en Africa, con popla de sirca 7,5 milion persones.

De la sentenio 11 asta la sentenio 16, tribus diversa ia entra a la rejion de tota dirijes. Entre la sentenios 16 e 18, la rejion costal ia es un sentro major de comersia de sclavos a europeanes, ganiante per Togo e la rejion ensircante la nom "la Costa de Sclavos".

En 1884, Deutxland ia declara Togo como un protejoria. Pos la Gera Mundal Prima, la controla de Togo ia move a Frans. Togo ia gania sua autonomia de Frans en 1960. En 1967, Gnassingbé Eyadéma ia gida un colpa de stato susedosa, deveninte la presidente a pos. A la tempo de sua mori en 2005, Gnassingbé ia es la xef la plu longa en posto en la istoria moderna de Africa, pos tra 38 anios de presidentia. En 2005, sua fio Faure Gnassingbé ia es elejeda como presidente.

Togo es un nasion tropical e susaharan, de cual sua economia depende multe de cultiva, e con un clima cual ofre bon saisones de crese. La lingua ofisial es franses, ma multe otra linguas es parlada en Togo, spesial los de la familia gbe. La grupo relijial la plu grande en Togo es los con credes nativa, e on ave ance minorias importante de cristianes e muslimes. Togo es un membro de la Nasiones Unida, la Uni African, la Organiza de Coopera Muslim, la Zona de Pas e Coopera de la Atlantica Sude, la Organiza Internasional de la Francofonia, e la Comunia Economial de Statos de Africa Ueste.

La popla en la anio 2007 ia es sirca 5 701 579 persones. La major linguas es franses (ofisial), eue, mina, kabie e dagomba.