La cultur Unetice (pronunsiada unetitse; de txesce) es un cultur arceolojial de la comensa de la Eda de Bronze de Europa sentra, de sirca 2300 a 1600 aec. La nom deriva de un vila locada en Txesco sentral, norde-ueste de Praha. La cultur ave sirca 1400 locas en Txesco e Slovensco, 550 en Polsca, e 500 en Deutxland. La cultur es ance trovada en Osteraic norde-este e Ucraina ueste. Lo ia es presededa par la cultur de vasos campanin e segueda par la cultur de tumulos.

La disco de sielo de Nebra, descovreda en Sasonia Anhalt, Deutxland; de la Eda de Bronze temprana
Spadas, probable seremonial, enterada con la disco de sielo, sirca 1600 aec
Un tas de oro de Wachberg-Fritzdorf, sirca 1800 a 1600 aec

Resente, la cultur Unetice es nomida un fenomeno cultural "pan-european", pd un cultur cual ia influe areas grande par intercambia intensa, con vasos e otra fabricadas de bronze trovada en Er, Scandinavia, Italia, e la Balcanes. En esta modo, la cultur lia un continua de ja sperdeda linguas indo-european norde-ueste, asendente a la linguas italica, celtica, germanica, e posible balto-slavica, con parolas frecuente intercambiada e un vocabula comun e alga isoglosas compartida.

La cultur Unetice es distinguida par sua ojetos metal tipal, incluinte torces, axas plata, dagas plata triangulo, braseletas con finis spiral, spinos con testas remin, e anelos risa, cual ia es distribuida tra un area vasta de Europa sentral e a ultra.

La casas ia es construida de lenio, con un teto frontonida, de un desinia retangulo con un entra a la lado ueste. La tetos ia es construida de palia e otra materias de plantas, furninte insuli termal e proteje contra la pluve. Car palia es plu lejera, min lenio ia es nesesada en la strutur de la testo per suporta lo. La mures ia es construida con vim e fango, un grilia entretexeda de bandas de lenio e covreda con un misca de arjila, arena, feces de animales, e palia. Mures interna ia es construida sola con la grilia de bandas de lenio.

Un cosa spesial asosiada con la vilas de la cultur Unetice es cavetas per reservas. Los ia es locada su la casas, e ia es profonda e spasiosa, con un colo silindre o poca cono, mures arcida, e un fonda relativa plata. Estas ia es comun usada como granerias.

La majoria de abitadas es composada de alga casas congregada en la spasio comunial de la vila o vileta. Vilas plu grande e fortida, con murones e fortresas de lenio, ia es ance trovada.