La leteratur portuges es la leteratur scriveda en portuges par autores portuges. La leteratur brasilera e la leteraturas de otra paises de la lingua portuges no pertine a esta article, como ance no la obras scriveda en Portugal en otra linguas como latina, espaniol o mirandes.


Eda medieval edita

La leteratur portugues ia nase cuando la lingua scriveda ia apare, en la sentenios 12 e 13. An si la esiste de poesia presedente es posible, la documentos leteratural prima conservada es de la poesia galego-portugesm developada entre la sentenios 12 e 14 con un influe importante a la leteratur trobadoral ositan. Esta poesia ia es formida par cantas corta, difusada par la trobadores e lo ia developa prima en Galisia e a pos en Portugal. Plu tarda, lo ia move a la corte de Re Alfonso 10 la Saja, la re de Castelia e de Leon, do on ia continua scrive la cantas en galelo-portuges.

La poesistes prima conoseda es João Soares de Paiva e Paio Soares de Taveirós, de ci esta ultima ia es la autor de la Cantiga da Ribeirinha, ance conoseda como Cantiga da Garvaia. Otra poesistes ia developa sua arte en la corte de Re Alfonso 3 de Portugal e plu tarda en lo de Sr Dinis, res de ci ambos ia es protejores e promovores de la cultur. La colie intera de poesia galego-portuges, composada de 1685 testos, escluinte la Cantigas de Santa Maria es reunida en Cancioneiros o Livros das Canções: la Cancioneiro da Ajuda, Cancioneiro da Vaticana e Cancioneiro da Biblioteca Nacional de Lisboa (Colocci Brancuti), con ance la pergaminos Vindel e Sharrer.

Vide ance edita