La leteratur franses (franses: littérature française) es la colie de obras scriveda par autores franses o en la lingua franses. La terma pote refere ance a obras scriveda par sitadanes franses ci ia scrive en otra linguas parlada en Frans, como euscara, bresonica e catalan.


La Juras de Strasbourg es la testo prima conoseda cual es scriveda en franses. Lo ia es scriveda a 12 febrero 842.

Istoria edita

Eda medieval edita

La testo prima conservada en linguaje cual on considera "leteratural" es la Segue de San Eulalia, probable scriveda entre 881 e 882; lo es un ajusta de strofes de un poesia relijial latina.

Sentenio 16 edita

La prinsipes de umanisme ia marca profonda la leteratur: un revade a la testas antica (elinica, latina e ivri), un desira de conose, e un renovi de formas e temas cual distingui lo de la leteratur medieval.

En poesia, autores importante apare como Clément Marot, Jean de Sponde, Agrippa d'Aubigné e la poesistes de la Pleiade como Ronsard e Du Bellay.

La novelas la plu importante es los de Rabelais e de Marguerite de Navarra.

La Esajos de Montaigne es un obra importante, situada entre la filosofia e la autobiografia. La Esajos es un de la autobiografias prima franses, e los ia abri la via per Rousseau e otras. La projeto de la Esajos — per descrive franca umanas e spesial la autor mesma — es simil a la Confesas de Jean-Jacques Rousseau ci ia atenta representa persones con sua cualias, ma ance con sua falis.

Sentenio 17 edita

De la comensa de la sentenio 17, Honoré d’Urfé ia ave un grande susede con sua novela L'Astrée, un novela de aventuras partal autobiografial, publicida entre 1607 e 1633. Lo ia es un de la plu susedosas de la sentenio.

La leteratur de la sentenio 17 ia ave du corentes competente ma completinte lunlotra: la clasicisme e la leteratur baroca.

La nomes grande de esta epoca es: Corneille, Jean Racine, Molière, Pascal, La Rochefoucauld, La Fontaine, Nicolas Boileau, La Bruyère, Mme de La Fayette, Mme de Sévigné, Le Cardinal de Retz.

Sentenio 18 edita

La sentenio 18 es nomida "la sentenio de lumina". Con esta metafor la sentenio xerca, tra la spirito de la Renase e la cartesianisme de la sentenio presedente, la vinse de la Razona contra la Oscuria (la oscurisme e la prejudis).

Sentenio 19 edita

Si la sentenio 19 es importante en la leteratur franses per la cuantia de obras scriveda, esta periodo leteratural es un era notable en la istoria de la leteratur franses, prosima a nos, cual es ancora difisil per comprende.

Sentenio 20 edita

Sentenio 21 edita

Franses